Danone se mândrește cu situații financiare impresionante pentru întregul an, cu profituri în creștere ca urmare a creșterilor de volum și a prețurilor stabile, anunță FoodNavigator.
Performanță
Concentrarea pe performanța de bază, menținând în același timp în frâu mărcile și segmentele de afaceri în pierdere, a adăugat un volum impresionant la bilanțul Danone pentru întregul an.
Vânzările au crescut cu 4,3%, până la peste 27 de milioane de euro, pe fondul unei creșteri a volumului de 3% și a creșterilor stabile ale prețurilor cu 1,3%, al cincilea trimestru consecutiv de situații financiare pozitive pentru afacere.
Creșterea raportată a fost cu 0,9% în scădere față de anul precedent. Cu toate acestea, afacerea se afla acum la sfârșitul primului capitol al strategiei sale „Reînnoite”, care a reorientat afacerea pe stimularea prezenței în segmentele bazate pe știință și în domeniul medical, a declarat CEO-ul Antoine de Saint-Affrique.
Vânzările din al patrulea trimestru au contribuit în mod semnificativ la ratingurile finale ale Danone, vânzările totale în valoare și volum au crescut cu 4,7% și, respectiv, 4,2% pe parcursul perioadei.
Toate acestea au contribuit la un început puternic și în creștere a tranzacționării acțiunilor în această dimineață, cu prețurile Danone în creștere cu 1,70%, în comparație cu scăderea Unilever încă la știrea demisiei lui Hein Schumacher.
Zonele de creștere ale Danone strălucesc
Performanții de top ai Danone au inclus creșterea de două cifre a conținutului ridicat de proteine, crearea de cafea și nutriția medicală.
Produsele lactate esențiale și pe bază de plante (EDP) au înregistrat un al cincilea trimestru consecutiv de creștere a volumului și a valorii, în timp ce marca chinezească de băuturi vitaminice Mizone a crescut vânzările cu 12% pe an.
Concentrarea asupra sănătății prin alimentație, o tendință în continuă creștere în rândul consumatorilor la nivel global, a dat roade, 88% dintre consumatori fiind rugați să conecteze produsele companiei cu sănătatea.
Acest lucru, alături de o mișcare de creștere a consumului în farmacii, spitale și îngrijire la domiciliu, impuls, a susținut vânzările cu 50%.
În general, vânzările EDP au crescut cu 3,8%, până la 13,4 milioane EUR, nutriția specializată a crescut cu 4,6%, până la 8,9 milioane EUR, iar apele au crescut cu 5,1%, până la 4,9 milioane EUR. „În 2024, calitatea creșterii noastre s-a îmbunătățit și mai mult”, a spus de Saint-Affrique.
Unde va crește Danone în continuare?
„Acest lucru ne-a permis să stimulăm pârghia operațională, permițându-ne să reinvestim în continuare în mărcile și capacitățile noastre și să sprijinim creșterea categoriilor noastre, menținând în același timp o disciplină financiară puternică.”
Cu toate acestea, el a avertizat că industria alimentară se află acum într-un punct de cotitură, deși s-a grăbit să adauge portofoliul „unic” al Danone, bazat pe sănătate, împreună cu accentul reînnoit pe știință, i-au permis să se afle într-o poziție de încredere.
„Concentrarea noastră pe crearea de valoare și alocarea de capital orientată spre rentabilitate a condus la o îmbunătățire semnificativă a ROIC, acum înapoi pe teritoriul cu două cifre”, a adăugat el.
Defalcat pe teritoriu, în Europa Danone se va concentra pe stimularea în continuare a creșterii volumului, acordând atenție creșterii portofoliului său EDP și construind pe performanța puternică a apei cu Evian și Volvic.
În America de Nord, vor atrage atenția cu conținut ridicat de proteine, creațiile de cafea și apa, în timp ce se va reorienta pe alimentația specializată în piață, unde vânzările au scăzut.
Toate celelalte teritorii vor continua să se bazeze pe accentul de bază asupra mărcii afacerii.
Ca atare, îndrumările pentru 2025 au fost pozitive, cu așteptări ca afacerea să continue să crească în următorul exercițiu financiar, între 3% și 5%. (Foto: AI Generator)