862
Danone a semnat un acord de vânzare a afacerilor sale din SUA cu produse lactate Horizon Organic și Wallaby Organic către firma americană de investiții Platinum Equity, informează DairyReporter.
Închiderea tranzacției este supusă condițiilor obișnuite, Danone urmând să păstreze un pachet minoritar neconsolidat în afacere.
Horizon Organic și Wallaby reprezintă aproximativ 3% din veniturile globale ale Danone. În 2022, mărcile au avut un impact diluant asupra creșterii comparabile a vânzărilor și marjei operaționale recurente ale majorului de produse lactate, ceea ce a determinat CEO-ul Antoine de Saint-Affrique să concluzioneze că „nu se încadrează în zonele noastre prioritare de creștere”.
Horizon Organic este cel mai mare brand de produse lactate organice din America de Nord, cu un portofoliu de lapte, creme și produse de albire, iaurt, brânză și unt. Wallaby este o marcă de iaurt organic de inspirație australiană.
CEO-ul Danone, Antoine de Saint-Affrique, a declarat: „Ca parte a strategiei noastre Renew Danone, ne-am angajat să revizuim portofoliul și să rotam activele pentru companiile care nu se încadreau în zonele noastre prioritare de creștere pentru a stimula crearea de valoare.
Astăzi marchează o etapă importantă în îndeplinirea acestui angajament, oferind în același timp Orizont. Afacerile organice și Wallaby au oportunitatea de a prospera sub o nouă conducere. Această vânzare, odată finalizată, ne va permite să ne concentrăm în continuare asupra portofoliului nostru actual de mărci puternice, axate pe sănătate și să reinvestim în prioritățile noastre de creștere.”
Platinum Equity, cu sediul central în California, are un portofoliu de aproximativ 50 de companii din 9 industrii, de la consumatori și retail până la tehnologie și asistență medicală. Firma a anunțat recent achiziția în așteptare a Kohler Energy de la Kohler Co. și a achiziționat, de asemenea, afaceri de la firme precum Ball Corporation, Caterpillar, ConAgra, Emerson Electric, Ingersoll Rand și Johnson & Johnson.
Firma de investiții estimează că categoria produselor lactate din SUA valorează 68 de miliarde de dolari, laptele reprezentând aproximativ 17 miliarde de dolari din acest total.
Co-președintele Platinum Equity, Louis Samson, a comentat: „Horizon Organic este un nume emblematic al produselor lactate, care este bine recunoscut și iubit de consumatori. Brandul și-a câștigat o reputație de calitate și inovație de neegalat în industrie.
Apreciem încrederea lui Danone în capacitatea noastră de a construi pe această moștenire și de a sprijini creșterea Horizon Organic ca companie de sine stătătoare.”
Directorul companiei Adam Cooper a spus că ofertele premium, inclusiv produsele ecologice, au determinat creșterea segmentului de lapte din lapte, adăugând: „Horizon Organic este un pionier al acestui segment și este în măsură să continue să valorifice și să accelereze tendința”. (Foto: Freepik)