526
Gigantul de lactate francez Danone și-a mărit orientările privind veniturile pentru 2023, susținând că strategia de redresare dă roade, informează GlobalData.com.
Vânzările din trimestrul al treilea ale proprietarului mărcii Actimel și Activia au depășit estimările analiștilor, legate de prețuri mai mari, dar cu o scădere însoțită a volumelor.
Danone se așteaptă acum ca creșterea comparabilă a vânzărilor să ajungă la 6-7% în acest an, comparativ cu o estimare anterioară de 4-6%. Compania a indicat strategia sa de redresare drept motiv pentru performanța îmbunătățită.
CEO-ul Antoine de Saint-Affrique a declarat: „La optsprezece luni de la lansarea Renew Danone, beneficiile strategiei noastre încep să se arate. Acest trimestru este al șaptelea trimestru consecutiv de livrare, cu vânzări în creștere cu 6,2% pe o bază similară, susținută în special de îmbunătățirea secvențială a volumului/mixului.
„Ne menținem concentrarea pe adresarea persoanelor care nu performează și să investim cu disciplină în spatele câștigătorilor noștri.”
El a adăugat: „Continuăm să ne privim viitorul cu încredere, în ciuda unui mediu provocator…, de asemenea, vom continua să implementăm în mod consecvent modelul nostru de afaceri și ne vom crește și mai mult reinvestițiile în spatele mărcilor și inovației.”
Danone și-a lansat strategia de redresare în martie anul trecut, la scurt timp după ce de Saint-Affrique a fost numit CEO.
Compania a adoptat o abordare „remediază-l sau biciuiește-l” pentru a da o nouă viață unor părți din portofoliul său.
Prezentând calea pentru creșterea organică și creșterea marjei în ziua piețelor de capital a Danone, fostul șef Barry Callebaut a spus că 10% din portofoliul Danone ar putea fi „rotativă”.
Creșterea cu 6,2% a vânzărilor similare de Saint-Affrique în trimestrul al treilea la care se face referire astăzi (26 octombrie), a făcut ca Danone să înregistreze venituri pe trei luni de 6,9 miliarde de euro (7,3 miliarde de dolari).
Danone și-a majorat prețurile cu 6,6% pe parcursul trimestrului, iar veniturile au crescut în toate teritoriile, vânzările în Europa crescând cu 5,1% față de an, America de Nord înregistrând o creștere de 3,9%, iar China, Asia de Nord și Oceania crescând cu 8,4%.
Ca urmare, banca britanică de investiții Barclays a fost impresionată de rezultate. Într-o notă de cercetare, se spunea: „În EDP [Essential Dairy & Plant-based], transformarea portofoliului a început să ofere rezultate, în special cu o performanță solidă a mărcilor Actimel, Danone, YoPro și Alpro.”
Acesta a adăugat: „Credem că Danone este una dintre cele mai convingătoare povești de redresare în materie de produse de bază și este bine poziționată și „înființată” pentru 2024, cu accelerarea volumului/mixului susținută de o inflexiune a marjei brute. Este clar că mai este mult de lucru, dar cele 18 luni de reinvestire încep să aducă dividende reale.”
Între timp, CFO Danone, Juergen Esser, le-a spus analiştilor într-un apel post-rezultate că ar putea beneficia de pe urma apariţiei medicamentelor împotriva obezităţii.
Industria alimentară evaluează în prezent impactul pe care l-ar putea avea medicamentele de slăbire GLP-1, utilizate de milioane de americani și care câștigă din ce în ce mai mult în restul lumii, asupra vânzărilor de produse.
Dar se crede că producătorii cu game de produse percepute a fi mai sănătoase decât semenii lor ar putea fi beneficiarii unei baze de consumatori care au devenit mai conștienți de sănătate după ce au observat pierderi în greutate. „Dacă ar avea ceva în beneficiul afacerii noastre”, a declarat agenția de presă Reuters Esser.
Barclays a spus anterior că Danone ar putea fi unul care să beneficieze de gama sa de produse în acest sens, iaurtul și băuturile bogate în proteine fiind favorabile pentru recuperarea pierderii musculare GLP-
A spus: „Punctul notabil despre portofoliul Danone este că 90% din portofoliul său poate fi consumat zilnic, ceea ce pentru noi este o dovadă a acreditărilor sale de sănătate „relative”.
Luna trecută, Danone a lansat un „program de parteneriate strategice globale” în încercarea de a construi o relație mai strânsă cu furnizorii, start-up-urile și instituțiile.
În încercarea de a se îndepărta de ceea ce vede ca fiind relații tranzacționale cu furnizorii, compania a sugerat că inițiativa Partner for Growth o va ajuta „să profite de tendințele consumatorilor pentru a debloca oportunități de creștere atât pentru Danone, cât și pentru partenerii săi.