186

Danone: Retailul reflectă prețul laptelui materie primă

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Danone, liderul pieţei lactatelor din România, explică ce s-a întâmplat anul acesta pe piaţa de profil şi de ce consumatorii sunt nevoiţi să scoată mai mulţi bani din buzunare pentru un litru de lapte. De apropximativ o săptămână, preţul litrului de lapte de pe rafturile magazinelor a crescut cu câţiva zeci de bani la aproape toţi marii procesatori, ajungându-se foarte aproape de pragul de 5 lei litrul de lapte cu o grăsime de 3,5%. Pe lângă fluctuaţia obişnuită de preţ cauzată de anotimp (iarna se produce o cantitate mai mică de lapte, iar animalele sunt furajate din silozuri), există însă şi alte explicaţii pentru care lactatele sunt tot mai scumpe. "Piaţa de retail a fost întotdeauna o reflexie a pieţei produselor materie primă, iar anul acesta am văzut o creştere a preţurilor la materiile prime, la energie, la carburanţi. Toate acestea fac parte din inflaţie, ceea ce înseamnă că piaţa de retail (preţurile de la raft n.red) este o extensie a acestei inflaţii. Nu cred că anul acesta s-a înregistrat o inflaţie mai mare comparativ cu anul trecut", a declarat Dieter Schulz, Director General Danone pentru Europa Centrală şi de Sud. Acesta apreciază că piaţa produselor lactate de anul acesta a rămas la acelaşi nivel cu anul trecut, mai ales pe segmentul iaurturilor pe care Danone se axează. "Este o piaţă influenţată de mediul economic actual, consumatorii sunt mult mai precauţi", mai spune managerul Danone, potrivit căruia România are cel mai mic consum de iaurt din Europa: 7 kilograme pe an. În ceea ce priveşte business-ul Danone, oficialul companiei susţine că pentru anul în curs a estimat o uşoară reducere a cotei de piaţă. "În momentul de faţă estimăm că vom avea o cotă de piaţă uşor sub cea de anul trecut. Pentru anumite segmente din piaţă există o agresivitate mai mare. Spre exemplu, pe segmentul laptelui pe care noi nu suntem un jucător foarte mare, schimbările au fost foarte rapide, la fel ca şi pe segmentul brânzeturilor", a declarat managerul Danone, potrivit căruia compania pe care o conduce a rămas per total lider în România cu o cotă de piaţă de 45%. "În situaţii economice dificile ca acum, noi vom încerca întotdeauna să găsim metode astfel încât produsele noastre să fie accesibile. De aceea, pentru noi inovaţia este foarte importantă", mai spune Dieter Schulz. (economica.net)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2