196

Danone sărbătorește 15 ani de afaceri în România

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Azi, ministrul Daniel Constantin, a efectuat o vizită de lucru la compania Danone din București, vizită prilejuită de sărbătorirea a 15 de prezență activă și determinantă în industria și pe piața lactatelor din România a celebrei firme franțuzești.La eveniment au luat parte domnii Dieter Schultz, Director General al Danone Europa Centrală și de Sud est și Dorin Cojocaru, Director executiv al APRIL. În cursul întâlnirii, ministrul MADR, șeful executiv al APRIL, ceilalți invitați au vizitat uzina de procesare a laptelui a firmei Danone, vizită care s-a încehiat cu o conferință de presă. Răspunzând întrebărilor revistei Fabrica de Lapte, domnul Dieter Schultz a declarat că Danone este lider mondial în privința cercetării și înnoirii gamei sortimentale, compania investind în fiecare an în acest sector de o deosebită importanță. Cercetările specialiștilor de la Danone sunt îndreptate spre dezvoltarea de noi produse și sortimente, precum și spre zonele de nutriție. Totodată, domnul Dieter Schultz a declarat că operațiunile Danone din România nu sunt absolut deloc afectate de noile reașezări ale afacerilor grupului în Europa. ”Danone România este centrul zonal al afacerilor noastre, adresându-se unui total de 60 de milioane de consumatori din Europa Centrală și de Sud-Est. Mai mult decât atât, pot spune că modul în care decurg afacerile noastre în România sunt un model pentru celelalte zone europene în care operează grupul Danone.” Legat de acest subiect, Daniel Constantin a ținut să întărească: ”Mă bucur că s-a atins acest punct de discuție, pentru că vreau să confirm faptul că multinaționalele prezente în industria românească a laptelui nu numai că nu doresc să-și diminueze volumul de afareri ori să plece, dar unele dintre ele urmăresc o dezvoltare accentuată. La fel, vreau să anunț faptul că sunt anunțate noi prezențe, dar, deocamdată, nu pot furniza detalii.” În același timp, oficialul MADR a ținut să felicite firma Danone pentru modul în care a știut să rezolve delicata problemă a aflatoxinei și, mai ales, pentru întreaga activitate de procesare și de sprijin al celor 47 de ferme din România de la care se aprovizionează, în proporție de peste 90 %, cu lapte.   Despre Danone RomâniaCâteva repere temporale:

  • 1997: primele iaurturi Danone vândute pe piaţa românească
  • 1999: primele iaurturi Danone sunt produse în Bucuresti;
  • 2000: Danone este deja lider pe piaţa iaurturilor;
  • 2003 – certificare ISO 9001 - sistem de calitate & HACCP;
  • 2004: fabrica Danone primşte autorizaţia de a exporta în Uniunea Europeană;
  • 2005 - certificare ISO 14000 – sistem de management al mediului;
  • 2005: se pune în funcţiune staţia de tratare a apelor reziduale; instalaţia este moderna şi echipamentele complet automatizate şi asigură protecţia calităţii apei, prin evacuarea efluentului în parametrii impuşi de legislaţia de mediu;
  • 2010: certificare ISO 22000 – sistem de management al siguranţei alimentare;
  • 2012: re-autorizarea fabricii pentru producţie bazată pe lapte de calitate 100% UE;
  • 2012: nou depozit frigorific şi de materii prime, cu o suprafata de 10 000 mp, este pus in functiune;
  • 2012: joint venture pentru logistică
  • 18 aprilie 2013: 1259 zile fără accidente în fabrică, reflectând preocuparea constantă pentru siguranţa personalului
  • Danone România şi-a redus amprenta de carbon cu 30% în ultimii cinci ani pentru operaţiunile din România, micşorând astfel impactul asupra mediului. De asemenea, a redus în ultimii patru ani consumul de energie cu 134 KWH pe tona de produs.

Despre iaurturile produse în Bucureşti:

  • 1,5 milioane iaurturi proaspete livrate zilnic în România şi exportate în UE (Serbia, Ungaria, Bosnia, Bulgaria, Grecia, Albania, Moldova);
  • 200 tone lapte proaspăt sunt colectate în medie zilnic de la fermele din România şi ajung în fabrica Danone din Bucureşti; Durează mai puțin de 24 ore pentru ca laptele să ajungă de la vacuță la fabrica Danone din Bucureşti;Peste 90% dintre produsele Danone de pe piaţa locală sunt realizate în România;In fabrica din Bucureşti laptele proaspat este pasteurizat, adică este adus la o temperatură înaltă pentru eliminarea germenilor, păstrându-se în acelaşi timp toate elementele sale nutritive. Toate operaţiile de procesare, spălare şi dezinfecţie a echipamentelor sunt conduse şi controlate prin calculatoarele de proces, asigurându-se astfel standardele de siguranţă alimentară. Procesarea şi ambalarea iaurtului se face în mediu de aer sterilizat prin ultrafiltrare, fără ca mâna omului să atingă produsul.Compania deţine un laborator de analize, în cadrul căruia se efectuează aproximativ 1800 de analize zilnic, in medie, pentru validarea materiilor prime, produselor şi a condiţiilor de igienă din fabrică. După producţie, toate produsele sunt păstrate 24 de ore în depozitul frigorific intermediar, urmând să se efectueze un set amplu de analize care să certifice calitatea acestora, înainte de a fi puse pe piaţă.Danone asigură cel mai inalt nivel de control al sigurantei alimentare.Toate informaţiile înregistrate în laborator şi în secţiile de fabricaţie, sunt integrate într-un sistem de trasabilitate, care ajută la identificarea materiilor prime şi a furnizorilor acestora, precum şi la identificarea magazinelor unde produsele au fost livrate.
  • Durează mai puțin de 24 ore pentru ca laptele să ajungă de la vacuță la fabrica Danone din Bucureşti;
  • Peste 90% dintre produsele Danone de pe piaţa locală sunt realizate în România;
  • In fabrica din Bucureşti laptele proaspat este pasteurizat, adică este adus la o temperatură înaltă pentru eliminarea germenilor, păstrându-se în acelaşi timp toate elementele sale nutritive. Toate operaţiile de procesare, spălare şi dezinfecţie a echipamentelor sunt conduse şi controlate prin calculatoarele de proces, asigurându-se astfel standardele de siguranţă alimentară. Procesarea şi ambalarea iaurtului se face în mediu de aer sterilizat prin ultrafiltrare, fără ca mâna omului să atingă produsul.
  • Compania deţine un laborator de analize, în cadrul căruia se efectuează aproximativ 1800 de analize zilnic, in medie, pentru validarea materiilor prime, produselor şi a condiţiilor de igienă din fabrică. După producţie, toate produsele sunt păstrate 24 de ore în depozitul frigorific intermediar, urmând să se efectueze un set amplu de analize care să certifice calitatea acestora, înainte de a fi puse pe piaţă.
  • Danone asigură cel mai inalt nivel de control al sigurantei alimentare.Toate informaţiile înregistrate în laborator şi în secţiile de fabricaţie, sunt integrate într-un sistem de trasabilitate, care ajută la identificarea materiilor prime şi a furnizorilor acestora, precum şi la identificarea magazinelor unde produsele au fost livrate.

Danone în România

  • Danone România combină peste 95 de ani de expertiză şi pasiune pentru iaurturi ai Grupului Danone cu cele mai bune resurse din România;
  • Peste 300 milioane RON investiţi în 15 ani; Peste 500 angajaţi în Danone şi peste 200 în joint venture de logistică;Nr. 1  pe piaţa lactatelor proaspete  (48% cotă de piaţă, ca valoare);8 branduri de mare succes în România, peste 80 referinţe de produs; Din acest an România este sediul central al zonei Europei de Sud Est în Danone, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările din zona Mării Adriatice (Bosnia-Herţegovina, Muntenegru, Albania, Serbia şi FYROM), şi care deserveşte peste 60 de milioane de potenţiali consumatori.Peste 90% din laptele folosit în fabrica din Bucureşti este lapte din România şi de aceea Danone investeşte constant în creşterea capacităţii de producţie locale:
  • Peste 500 angajaţi în Danone şi peste 200 în joint venture de logistică;
  • Nr. 1  pe piaţa lactatelor proaspete  (48% cotă de piaţă, ca valoare);
  • 8 branduri de mare succes în România, peste 80 referinţe de produs; Din acest an România este sediul central al zonei Europei de Sud Est în Danone, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările din zona Mării Adriatice (Bosnia-Herţegovina, Muntenegru, Albania, Serbia şi FYROM), şi care deserveşte peste 60 de milioane de potenţiali consumatori.Peste 90% din laptele folosit în fabrica din Bucureşti este lapte din România şi de aceea Danone investeşte constant în creşterea capacităţii de producţie locale:
  • Din acest an România este sediul central al zonei Europei de Sud Est în Danone, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările din zona Mării Adriatice (Bosnia-Herţegovina, Muntenegru, Albania, Serbia şi FYROM), şi care deserveşte peste 60 de milioane de potenţiali consumatori.
  • Peste 90% din laptele folosit în fabrica din Bucureşti este lapte din România şi de aceea Danone investeşte constant în creşterea capacităţii de producţie locale:

PROGRAMUL PENTRU FERMIERI “SPRE VEST”

  • Lansat în 2006, continuă; 13 milioane RON investiţi; productivitatea totală în ferme a crescut cu 120 000 tone lapte în 7 ani;
  • Este concentrat pe susţinerea fermierilor să-şi dezvolte şi modernizeze afacerea, prin: plata laptelui în avans pentru 12 luni (fără dobândă);peste 3000 vaci de lapte, de rasă, livrate;20 noi echipamente de muls; preţuri mai bune pentru echipamente, cu sprijinul Grupului.
  • plata laptelui în avans pentru 12 luni (fără dobândă);
  • peste 3000 vaci de lapte, de rasă, livrate;
  • 20 noi echipamente de muls; preţuri mai bune pentru echipamente, cu sprijinul Grupului.

“O ŞANSĂ PENTRU FAMILIA TA”

  • Lansat în octombrie 2012, cu o durată de 4 ani, şi finanţat din fondurile Danone Ecosystem, cu un buget de 9 milioane RON;
  • Se adresează micilor fermieri, pentru a-i încuraja să producă lapte de bună calitate, inclusiv prin educaţie despre hrănire sănătoasă şi muls, pentru a corespunde standardelor UE;
  • În primii doi ani 200 vaci vor fi livrate gratuit familiilor beneficiare, iar până la finalul proiectului 800 de familii vor beneficia de acest proiect.

Parteneriat cu societatea romaneasca Pornind de la misiunea companiei de a aduce sănătate prin alimente unui număr cât mai mare de oameni, Danone a dezvoltat şi o dimensiune socială a business-ului prin implicarea în societate, prin programe cum sunt: Educaţie pentru obiceiuri alimentare sănătoase

  • Alimentaţia are un rol important în menţinerea sănătăţii, iar Danone s-a implicat activ în educarea şi crearea  unor obiceiuri sănătoase pentru copii;
  • 2000 de copii implicaţi în cursuri de nutriţie în Bucureşti, într-o săptămână, la început de aprilie;
  • Aproximativ 1700 copii au vizitat în ultimii ani fabrica Danone, pentru a învăţa despre alimentaţia echilibrată şi cum se fabrică iaurtul.

Cupa Hagi Danone pledează pentru o viaţă sănătoasă pentru copii Din anul 2000, peste 25 000 copii au participat în Cupa Naţiunilor Danone, in România, iar din 2010 Danone şi Hagi au un parteneriat pentru copii. Cea mai mare companie de lactate din Romania si cel mai mare fotbalist roman şi-au dat mâna în Cupa Hagi Danone, care este mai mult decât o competiţie, este o experienţă de viaţă: copii invata despre o viata sanatoasa prin miscare fizica si alimentatie echilibrata, dar şi despre principii puternice (fair-play, spirit de competitie, munca pentru rezultate) şi, în general, despre cum visele pot sa devina realitate.

  • Cupa Hagi Danone inseamna mai mult de 1 milion Euro investiţi in ultimii 4 ani;
  • Peste 5000 copii cu varste intre 10-12 vor juca fotbal în Cupa Hagi Danone in 2013;
  • Alaturi de alte 31 de tari, echipa castigatoare va reprezenta Romania la Finala Internationala de la Londra (in septembrie) care va fi deschisa de catre Zinedine Zidane, Ambasadorul Cupei Natiunilor Danone; Cupa Hagi Danone este singura competiţie românească pentru copii care ofera  o asemenea şansă.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2