Danone își vinde divizia de produse lactate din Rusia. Inițial, gigantul FMCG nu a vrut să renunțe la Rusia, dar acum oricum se retrage. Doar afacerea cu alimente pentru bebeluși va fi reținută de Danone.
Danone își vinde activitățile rusești, sau cel puțin aproximativ 90% din acestea. Se transferă atât ramurile de lactate, cât și cele pe bază de plante, la Danone rămâne doar divizia de nutriție pentru sugari. Retragerea l-ar putea costa pe producătorul de iaurt în jur de un miliard de euro.
Când Rusia a invadat Ucraina, Danone a fost una dintre acele companii occidentale care au simțit că este de datoria lor să continue să hrănească populația rusă.
Cu toate acestea, pe măsură ce afacerile din țară devin din ce în ce mai dificile și creșterea se clătește, CEO-ul Antoine de Saint-Affrique își schimbă cursul. Dintr-o dată, se spune că un transfer este cea mai bună opțiune „pentru a asigura continuitatea pe termen lung a afacerii locale”, pentru angajați, consumatori și chiar parteneri.
În primele nouă luni ale acestui an, aproximativ 5% din vânzările nete au venit din Rusia, dar această pondere este în scădere, iar marjele sunt subțiri. Mai mult, există o presiune continuă din partea Occidentului pentru a întrerupe toate legăturile cu Moscova.
Vestea a fost, așadar, bine primită pe bursă, chiar dacă Danone rămâne păzită: producătorul francez ar putea, eventual, să păstreze o acțiune minoritară în afacere, relatează RetailDetail.