260
Noile cifre publicate de compania globală de cercetare a pieței Euromonitor International arată că alte alternative de lapte (înlocuitori de lapte care nu sunt pe bază de lactate sau fabricate din soia), reprezintă categoria cu cea mai rapidă creștere din industria produselor lactate și a alternativelor, în valoare de 10 miliarde USD la nivel global, o creștere de 16% în 2020-2021.
Potrivit cercetării, băuturile din soia pierd teren din cauza percepției slabe a ingredientului de către consumatori, cu toate acestea, alți înlocuitori de lapte care nu sunt pe bază de lapte, precum migdale, ovăz, nuci de cocos și mazăre, au stimulat inovația pe piața în creștere cu 69%, iar laptele fără soia a crescut cu 130% în ultimii cinci ani.
„Spațiul de lactate pe bază de plante și cultivat în laborator s-a accelerat enorm în ultimul an, datorită investițiilor grele, inclusiv băncilor de investiții care„ varsă bani ”în industrie”, comentează Maria Mascaraque, director industrial la Euromonitor International.
„Și acest lucru se va accelera mai accentuat odată cu intrarea marilor companii de consum, precum Nestlé și Danone, care investesc în start-up-uri care sunt înaintea jocului”, adaugă Mascaraque.
În timp ce consumatorii au acordat întotdeauna prioritate sănătății și sănătății în industria produselor lactate, pandemia și-a intensificat accentul în 2020. Riscul suplimentar reprezentat de obezitate și alte condiții de sănătate cu COVID-19, a făcut din dietă un punct focal pentru mulți oameni.
„În următorii câțiva ani, accentul va rămâne probabil pe explorarea altor ingrediente, cum ar fi mazărea, nautul și fasolea, datorită nivelului ridicat de proteine, iar companiile se bazează tot mai mult pe amestecuri pentru a le face mai gustoase, de exemplu combinarea mazării cu ovăz sau nucă de cocos.
Mai departe, se așteaptă ca noi ingrediente din acel spațiu să stimuleze, inclusiv linte de apă sau chiar alge. ” Încheie Mascaraque.
Euromonitor International prezice că lactatele cultivate în laborator vor fi mai accesibile în următorii 5 ani și ar putea deveni cea mai populară alegere din ultimii 10 ani.