361

De ce mărcile contracarează creșterea prețurilor cu promoții?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit RetailDetail, producătorii europeni de mărci alimentare nu pot transfera pe deplin creșterile de costuri către comercianții cu amănuntul, care, totuși, cresc prețurile de consum. Mai degrabă, investesc în promoții pentru a-și păstra produsele accesibile.

Costuri mai mari absorbite

72 % dintre producătorii europeni de mărci se confruntă în continuare cu probleme de aprovizionare, forțându-i să reducă sau să ajusteze producția, afirmă asociația europeană de mărci AIM în barometrul său anual de 900 de producători din industria bunurilor de larg consum din 28 de țări din Europa. Acest procent este cu doar 3% mai mic decât anul trecut.

În plus, impactul inflației costurilor rămâne ridicat: 99 % dintre companii s-au confruntat cu o anumită formă de inflație în ultimele douăsprezece luni și mai mult de jumătate dintre acestea au înregistrat o inflație de peste 50 %.

Ei au trebuit să absoarbă ei înșiși o mare parte din aceste costuri mai mari: mai puțin de jumătate dintre producători au putut să transfere 60 % sau mai mult din costurile lor de producție mai mari către comercianții cu amănuntul. 22 % au absorbit mai mult de 80 % din costurile mai mari și, prin urmare, au putut transfera mai puțin de 20 % din creștere.

Investind în promoții

Cu toate acestea, 96 % dintre producători spun că comercianții cu amănuntul au crescut prețul de consum al produselor lor. 28 % spun că prețul de consum pentru produsele lor a crescut mai mult decât creșterea tarifului pentru comercianții cu amănuntul.

Producătorii nu stabilesc prețuri de vânzare cu amănuntul – fac comercianții cu amănuntul – dar ei continuă să sprijine gospodăriile prin absorbția costurilor mai mari și prin promoții, spune Michelle Gibbons, director general al AIM:

„Acesta este un mecanism important pe care îl avem ca producători – plătim și livrăm. , promoții către retaileri pentru ca gospodăriile aflate sub presiune să se bucure în continuare de mărcile pe care le iubesc”.

26 % dintre producătorii de marcă intervievați au înregistrat o scădere a vânzărilor anul trecut, 55 % au observat o scădere a profiturilor și 42 % au pierdut cota de piață. Drept urmare, aceste companii sunt nevoite să pună o frână în ceea ce privește ocuparea forței de muncă și investițiile.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2