Repere

240

De ce se îndreaptă consumatorii către alimente și băuturi ecologice costisitoare?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Din ce în ce mai mulți consumatori cumpără alimente și băuturi ecologice mai scumpe, în ciuda presiunilor continue asupra costului vieții, vânzările fiind așteptate să crească pe măsură ce guvernele fac eforturi pentru a pune agricultura ecologică în centrul strategiilor viitoare de durabilitate, notează FoodNavigator.

Vânzări în creștere

Vânzările de alimente și băuturi ecologice au depășit echivalentele lor non-ecologice pentru creștere, deoarece sectorul continuă să se recupereze din criza costului vieții, li s-a spus delegaților de la Conferința virtuală pentru comerțul ecologic.

Vânzările de volum și valoare au crescut, acestea din urmă crescând în Marea Britanie cu 6,4%, comparativ cu 5,4% pentru cele non-organice.

„Au fost niște vremuri grele și rămân provocări, dar este grozav să vedem că sectorul revine din cauza impactului crizei costului vieții, în timp ce cumpărătorii caută acreditările de bunăstare și durabilitate pe care le oferă organicul”, a spus certificarea Soil Association. regia Alex Cullen.

Vânzările erau în creștere, deoarece consumatorii își puneau din nou banii acolo unde erau, peste două treimi (69%) dintre cumpărători căutând logo-uri durabile sau ecologice atunci când cumpără.

De ce cumpără consumatorii mai mult organic?

O creștere a dorinței consumatorilor pentru produsele ecologice este un ecou cu concluziile unei investigații recente FoodNavigator, care a arătat că siglele și certificările ecologice sunt de mare valoare pentru consumatori.

Acest lucru contrastează cu îngrijorarea cu privire la costul vieții, 29% citându-l ca o îngrijorare acum, comparativ cu 57% în urmă cu doi ani, au arătat datele NielsenIQ. Preocupările personale privind sănătatea și bunăstarea au crescut, de asemenea, în aceeași perioadă de la 11% la 28%.

„Cumpărătorii sunt din ce în ce mai conștienți de necesitatea de a echilibra cerințele viitoare ale unei populații în creștere, precum și propria lor sănătate, cu o schimbare a dietei lor”, a declarat Mike Watkins, șeful de retail și expert în afaceri NielsenIQ.

„Dar există și oportunitatea de a informa și educa cu privire la necesitatea schimbărilor în modul în care producem alimente și în sprijinirea lanțului de aprovizionare, ca parte a sprijinirii securității alimentare din Regatul Unit. Organic face parte din această călătorie”, a continuat el.

Strategia organică a UE este mai bună decât cea a Regatului Unit

Regatul Unit, cu toate acestea, a trebuit să-și accelereze ritmul dacă sectorul său alimentar și băuturi va concura cu strategia ecologică a Uniunii Europene, a avertizat Michaël Wilde, fondatorul și ambasadorul bio al Ambasadei organice din Olanda.

Țările UE au primit obiective de a consolida terenul organic ca soluție durabilă cheie, consolidată în raportul recent lansat al Comisiei Europene, Viziunea pentru agricultură și alimentație, care a semnalat nevoia de investiții majore în sector.

„Experiența noastră din Țările de Jos a fost incredibil de pozitivă, determinată de o înțelegere comună a necesității de a aborda criza de mediu și de sănătate în cadrul guvernului și al lanțurilor de aprovizionare”, a spus Wilde.

„În mod evident, mai sunt multe provocări de depășit, nu în ultimul rând polarizarea crescândă a sectorului alimentar intensiv și a sectoarelor organice și regenerative combinate, dar sunt optimist cu privire la viitor și la conducerea pe care o luăm în Europa.”

Regatul Unit, cu toate acestea, dezvolta o cohortă puternică de fermieri ecologici experți, a continuat el. Țara a condus, de asemenea, inovații semnificative și a fost profund angajată în principiile agriculturii ecologice atunci când aceasta era practicată. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2