Tehnologii

280

Din 2027 vom putea cumpăra carne de cultură din magazine

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Carnea de cultură nu mai este deloc un moft, ci o afacere cât se poate de seioasă. După cum am anunțat în edițiile anterioare ale revistei noastre, sunt multe firme din întreaga lume care vor să comercializeze în scurt timp o astfel de carne.

Una dintre ele este compania Multus Biotechnology Ltd., care a strâns 1,8 milioane de euro cu scopul de a-și comercializa mediile de creștere a cărnii, până la sfârșitul anului 2021.

La rândul lor, investitori precum SOSV, Zero Carbon Capital, Marinya Capital și Angel Sake Bosch, oferă subvenții. FoodNavigator susține, pe baza declarațiilor oficialilor companiei, că finanțarea va fi utilizată pentru a scoate pe piață primul produs Multus Biotechnology până la sfârșitul anului 2021, înainte de a extinde producția în 2022 și pentru a sprijini aprobarea de reglementare și comercializarea cărnii cultivate.

Trebuie remediat un sistem alimentar defect

Iată ce a explicat cofondatorul companiei, Cai Linton: ”Planul nostru este ca, până în 2027, să dorim să vedem în supermarketuri carnea cultivată, concurând cu carnea convențională, aceasta este lumina călăuzitoare pe care o vizăm”.

Multus a fost fondată de actualul CEO, Cai Linton, CTO-Kevin Pan și COO-Reka Tron, la începutul anului 2019. Trio-ul s-a întâlnit prin Societatea de Biologie Sintetică a Imperial College, acolo unde toți au împărtășit entuziasmul pentru potențialul cărnii cultivate, și-a amintit Linton: ”Ne-am dorit cu adevărat să abordăm provocările tehnice cheie care împiedică dezvoltarea acestui spațiu”.

Într-un sens mai global, Multus vrea să-și joace rolul în remedierea ”unui sistem alimentar defect”, precizând: ”Producția industrială de carne dăunează planetei”, a declarat CEO-ul pentru FoodNavigator.

”Este ruptă în atât de multe moduri, de la bunăstarea animalelor, la climă, utilizarea terenului și utilizarea apei ... Am văzut experiența noastră în domeniul științei și ingineriei ca o modalitate de a rezolva această problemă prin carnea cultivată”.

Însă, după ce au analizat mai atent, cofondatorii au identificat o barieră cheie în extinderea producției. Mediilee de creștere ale celulelor au continuat să apară din nou și din nou, deoarece elementul a condus cu adevărat costul de producție la înălțimi care erau imposibile pentru orice fel de extindere și apoi, de comercializare. Așa că au decis că aceasta este provocarea pe care au vrut să o abordeze mai întâi.

Ser fetal de sinteză

Soluția Multus este un adevărat înlocuitor al serului bovin fetal (FBS), un ser sanguin utilizat în cercetarea biomedicală, precum și în producția biofarmaceutică și terapeutică. FBS este de obicei extras din bovine în timpul sacrificării. Dintr-o perspectivă științifică, FBS are un număr mare de beneficii, inclusiv capacitatea sa de a încuraja creșterea celulară semnificativă într-un grad ridicat.

Potrivit lui Linton, ”problemele cheie sunt că serul este derivat din animale și există o mare variabilitate în ceea ce privește costul și performanța sa, iar în ceea ce privește extinderea la volumul cerut de industria cărnii cultivate, potențialul său este limitat”.

Alternativa Multus la FBS, pe de altă parte, este complet lipsită de surse animale și este concepută special pentru industria cărnii cultivate. Pentru a aborda problemele legate de performanța, costurile și amploarea mediilor de creștere, Multus abordează formularea și ingredientele pe bază de plante.

”Una dintre tehnologiile de bază este inginerie tisulară”, a explicat CEO-ul. ”La fel ca mulți, folosim factorii de creștere ca înlocuitor seric, dar, în ceea ce privește nutrienții, ne uităm la diferite extracte și hidrolizate pentru a compensa unele dintre ingredientele purificate individual pe care le folosim astăzi”.

Factorii de creștere sunt vitali pentru semnalarea diferitelor procese care susțin creșterea celulelor, a explicat el. Cu toate acestea, factorii actuali de creștere utilizați de industrie tind să se degradeze rapid.

Aceasta înseamnă că întregul mediu de creștere trebuie schimbat la fiecare două până la trei zile. Acest lucru nu numai că creează un proces foarte laborios, ci și un proces foarte scump.

Pentru a combate această problemă, Multus proiectează proteine ​​pentru a-și menține funcția de bază activă, extinzând diferite proprietăți biofizice, cum ar fi stabilitatea, solubilitatea și bioreactivitatea.

Acest lucru, a continuat Linton, le face potrivite pentru producția la scară foarte mare și reduce cu adevărat costurile, în ceea ce privește performanța. Start-up-ul nu a reușit încă să calculeze exact cât de mult poate fi utilizat mediul său de creștere, comparativ cu altele de pe piață, dar CEO-ul a sugerat că datele timpurii sunt promițătoare.

Strategia de comercializare

Primul produs Multus, ”Proliferum M”, este conceput pentru proliferarea celulelor de mamifere, așa cum este utilizat în produsele de carne de vită și de porc, cultivate. ”În acest moment testăm produse de formulare timpurie și căutăm feedback și validare timpurie, înainte de a ne lansa mai pe larg spre sfârșitul acestui an”.

În timp ce start-up-ul se concentrează în prezent pe oportunitățile de carne de vită și porc cultivate, compania are planuri de diversificare a portofoliului: ”În cadrul activității ne așteptăm să creăm un întreg catalog de medii de creștere standardizate pentru toate tipurile de celule din carne cultivată”.

În ceea ce privește reglementarea, Multus nu se confruntă cu aceleași provocări ca producătorii, care sunt cei care depun cereri de aprobare comercială. Cu toate acestea, CEO-ul a declarat că firma va sprijini clienții prin acest proces: ”Orice material persistent din acel produs final va fi examinat”, a explicat el.

”Și în SUA, ingredientele din mediile de creștere sunt susceptibile să fie văzute ca ingrediente în sine”, a adăugat el. Însă, Multus urmărește mai întâi piața europeană, pentru a testa și valida primul său produs. Dar foarte repede, Linton se așteaptă ca Multus să devină o operațiune globală, cu piețe cheie, inclusiv Europa, America de Nord, Singapore și China.

Un potențial uriaș

De la curcan cultivat în laborator până la carne de taur și miel de cultură, categoria pe bază de celule se extinde rapid dincolo de produsele convenționale. Sectorul cărnii cultivate are potențialul de a însemna afaceri mari.

Potrivit studiului de piață Polaris, dimensiunea pieței este de așteptat să ajungă la peste 352 milioane dolari până în 2028, cu un CAGR de 14,9% în următorii șapte ani.

Sectorul a făcut valuri în decembrie anul trecut, când primul produs din carne cultivată, ingredientul de pui pe bază de celule Eat Just, a primit aprobarea de reglementare în Singapore. Alte produse care așteaptă comercializarea includ tonul roșu, cultivat de Finless Foods, burgerul de carne de vită Mosa Meat și friptura de miel cultivată în laborator a lui Aleph Farms.

Între timp, categoria se extinde. De exemplu, antreprenorii de la New Protein Fund al Big Idea Ventures caută, dincolo de carne de vită și pește, surse de inspirație pentru carne. Oricum., preocuparea care stă la baza tuturor acestor start-up-uri este dorința de a elimina animalele din producția de proteine, acestea reprezentând o treime din caloriile lumii.

Ca urmare, iată, start-up-ul Blue Ridge Bantam, cu sediul în SUA, se află într-una din ceea ce descrie ca ”sursa originală de proteine ​​din America”: curcanul: ”Misiunea noastră este să aducem curcanul în spațiul de carne cultivată, deoarece înțelegem necesitatea eliminării animalelor din producția de proteine.

Doar curcanul reprezintă 14 miliarde de dolari din industria cărnii, iar în ultimii 60 de ani, cererea de carne a depășit creșterea populației”, a declarat CEO-ul Carson Bone, de la Big Idea Ventures.

O potrivire logică

Impactul negativ asupra mediului al producției intensive de carne este recunoscut pe scară largă. Cu toate acestea oamenii încă nu vor să renunțe la ea, a susține Bone. Răspunsul? ”Tehnologia bazată pe celule este o potrivire logică.

Dacă tehnologiile pot fi scalate”.  De aceea, tehnologia Blue Ridge Bantam se bazează pe o soluție scalabilă de schele (medii de creștere). Este, de asemenea, bazată pe biotehnologie.

”Avem o diferențiere clară, atunci când vine vorba de platforma noastră de schele”, a explicat CEO-ul. ”Suntem singura companie care are o abordare realistă, atât a scalabilității, cât și a mimetizării cărnii reale.

În afara schelelor, mai multe alte domenii ale tehnologiei trebuie scalate”, a adăugat el, citând medii de creștere și bioreactoare. În afară de carnea de curcan texturată, start-up-ul vede, de asemenea, un potențial în producerea cărnii de curcan tocate și a grăsimii topite; ambele ar putea ajuta la intrarea pe piață mai devreme a firmei.

Pe termen scurt, Blue Ridge Bantam intenționează să pună accent pe colaborarea cu companiile care caută produse pe bază de celule pentru alimente vegane. ”Vedem acest lucru ca pe o mare oportunitate de a produce grăsimile și aromele.

De asemenea, vedem acest lucru ca o modalitate de intrare pentru a genera fluxuri de venituri timpurii, deoarece, în mare parte, companiile din alimente bazate pe plante se angajează să imite carnea. Ce modalitate mai bună de a face acest lucru decât cu ceea ce conferă cărnii aroma sa?”

Cu ochii pe vânzarea cu amănuntul

Cu toate acestea, pe termen lung, start-up-ul are ochii pe sectorul de vânzare cu amănuntul. În timp ce Bone a recunoscut că planul său este ambițios, start-up-ul este pregătit pentru provocare. ”Credem că suntem în poziția unică pentru a dezvolta o tehnologie nouă și a o aduce pe piață”, susțin reprezentanții firmei.

Următorii pași includ scalarea echipei în sine, construirea unui laborator și difinitivarea strategiilor pentru dezvoltarea liniei celulare și a mediilor. ”Este timpul să dezvoltăm această tehnologie, deoarece avem experiența, avem tracțiunea și avem sprijinul strategic al unor mari parteneri”.

Medii de cultură pentru oricine vrea carne

În loc să își producă propriile produse pentru vânzare cu amănuntul, un spin-out al Universității Cambridge lucrează la o soluție pentru ”oricine vrea să-și producă propriile cărnuri de cultură”.

Această soluție se numește ”Ferma Renașterii”, un sistem de fabricare a cărnii cultivate de la cap, la cap, care are ca scop să contribuie la depășirea barierelor financiare ridicate, pentru cei care doresc să intre în spațiul pieței de carne bazat pe celule.

”Ferma include toate materiile prime (care sunt costuri recurente), hardware-ul, cum ar fi bioreactoarele, precum și software-ul nostru, dar și bioprocese de ultimă generație, rețetele critice care le reunesc pe toate”, a explicat Clarisse Beurrier, cofondator Animal Tehnologii alternative.

Veniturile companiei care are un caracter B2B vor proveni din redevențe asociate cu vânzările de carne produse de Renaissance Farms. ”Fermele noastre renascentiste sunt o alternativă viabilă la fermele-fabrici ale marilor companii alimentare”, a continuat Beurrier.

Spin-out-ul va viza producători de renume, precum Tyson Foods, precum și ”guverne dornice să îmbunătățească securitatea alimentară”, cum ar fi Singapore și Emiratele Arabe Unite.

O tehnologie sustenabilă

Din punct de vedere al sustenabilității, cofondatorul este convins că Animal Alternative Technologies are sens: ”Fermele noastre pot reduce costurile cu 18% și pot reduce utilizarea resurselor și emisiile cu peste 95%”, a declarat ea delegaților la evenimentul Big Idea Ventures.

”Putem dezvolta rapid o varietate de carne locală, inclusiv carne structurată, cum ar fi friptura, care are gustul și textura familiară perfectă datorită tehnologiilor noastre de top, de la Universitatea Cambridge”.

Platforma brevetată a start-up-ului include software bazat pe inteligență artificială, pentru eficiență, analize bioelectronice, organe și cipuri pentru calitate și experiență inginerească a țesuturilor, demonstrată prin crearea de țesut vascular 3D. ”Avem, de asemenea, noi modele de bioreactoare pentru a permite producția la scară largă”.

Beurrier consideră că spin-out-ul este un avantaj, în comparație cu companiile B2C integrate pe verticală, deoarece poate evita ”cheltuirea a milioane de euro pe CAPEX, comerțul cu amănuntul și dezvoltarea fiecărei materii prime și tehnologii interne. Acest lucru ne permite să ne concentrăm doar pe dezvoltarea bioproceselor, două obstacole critice în calea comercializării cărnii cultivate”.

Cofondatorul companiei este de acord: ”Prin urmare, cu această strategie, mergem dincolo de industria cărnii cultivate și trecem la piața mondială a cărnii care acum este de 2 miliarde de dolari, prevăzută să se dubleze până în 2050”.

Însă, preocupările merg mai departe: Animal Alternative Technologies lucrează în prezent la ”primul taur și miel cultivat”, care se așteaptă să fie gata în vara viitoare: ”Acum strângem 2,5 milioane de dolari pentru a construi prototipuri la scară pilot pentru Fermele Renașterii, pentru a dezvolta mai multe tipuri de carne”.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2