262
Cel mai mare retailer de produse alimentare din Polonia, Biedronka, deținut de compania portugheză Jeronimo Martins, se pregătește să se extindă în alte țări, a declarat CEO-ul său, adăugând că România era avută deja în vedere, ca o nouă piață potențială.
"Este momentul să depășim granițele poloneze", a declarat Pedro Soares dos Santos într-o conferință de presă, adăugând că lanțul de supermarketuri poloneze cu discount și-ar consolida operatiunile în acest an.
"Țara în care am vrea să mergem este România, indiferent dacă acestpas va fi la anul sau următorul, nu știu", a spus Soares dos Santos.
Potrivit presei comerciale poloneze, retailerul urmărește achiziționarea unui lanț de retail care operează în prezent în România, mai degrabă decât să dezvolte o afacere nouă de la zero.
Impulsionat de afacerile poloneze, Jéronimo Martins a raportat joi o creștere a profitului net de 7,9% pentru anul 2019, depășind pentru prima dată nota EBITDA de 1 miliard de euro.
Vânzările Biedronka au sărit cu 8,8% în 2019, în monedă locală, în ciuda unei noi reglementări care interzice deschiderea unor supermarketuri din Polonia în unele duminici, schimbare la care compania s-a adaptat în totalitate, a spus Soares dos Santos.
Jéronimo Martins este al doilea cel mai mare retailer din Portugalia și operează și în Columbia, informează Europe Supermarket Magazine, care citează surse Reuters.