276
Pentru toţi finalul de an este un moment de bilanţ. Însă Decembrie, pentru Sergiana, are o dimensiune specială, o încărcătură emoţională greu de exprimat prin cifre şi indicatori economici.
Mai întâi pentru că în data de 29 se numără anii de când în Decembrie 1994 au apărut primele produse cu eticheta Sergiana Poiana Mărului. Momentul e însoţit de fiecare dată de emoţie, la fel ca zilele dinaintea Crăciunului, când de şase ani publicaţia Forward Braşov (FWDBV) şi Agenţia Brandberry dau publicităţii clasamentele referitoare la mediul de afaceri local, toate fiind realizate prin chestionarea publicului braşovean.
Iar în topul „ 100 Cele Mai Iubite Branduri Braşovene” şi în 2021, pentru a cincea oară consecutiv, Sergiana a ocupat locul întâi în preferinţele braşovenilor.
Tot în Decembrie, Gala Horeca Awards 2021 a fixat din nou ierarhiile naţionale din industria HoReCa, iar Sergiana a confirmat încă o dată poziţia pe care o ocupă deja de mulţi ani. Restaurantul ardelenesc din Centrul Vechi a ocupat locul al ll-lea la categoria “ CEL MAI BUN RESTAURANT CU SPECIFIC ROMÂNESC TRADIŢIONAL”! În fapt, această poziţie este un onorant loc întâi printre restaurantele din provincie la această categorie.
Depăşind orizontul lunii Decembrie, ca o premieră, se impune să amintim că la 11 Noiembrie în cadrul Galei Best Cities For Business-Brașov, Forbes România a decernat Premiile de Excelenţă pentru Contribuţia la Dezvoltarea Economică Regională, iar Sergiana s-a numărat printre laureaţi.
Dar tot la capitolul distincţii, însă în prima jumătate a anului, odată cu Gala Progresiv Awards, s-a realizat o radiografie de moment a FMCG-ului naţional. La fel ca în 2020, Sergiana Grup şi divizia sa de retail au ocupat locul întâi în cadrul secţiunilor Best Independent Retailer Transilvania şi Best Vertically Integrated Business.
La acea dată, Diana Zahariea, directorul general al Sergiana Grup, spunea despre aceste distincţii că sunt reconfirmări onorante ale statutului actual al Grupului, fiind o recunoaştere a perseverenţei şi a energiilor investite timp de aproape 30 de ani pentru realizarea unei afaceri bazată pe resurse româneşti.
„Marca, şi tot ce înseamnă Sergiana, s-a construit mizând în permanenţă pe calitate. E argumentul nostru şi atributul prin care am vrut să fim identificaţi şi percepuţi ca un brand de încredere, iar aceste distincţii atestă în mare măsură acest lucru”, a subliniat ea.
În ceea ce priveşte concepţia Sergiana referitoare la siguranţa alimentară ca prima dimensiune a calităţii, este important să menţionăm un alt eveniment notabil petrecut în 2021. Pentru aceasta vom aminti mai întâi că din 2017 unitatea de producţie de la Poiana Mărului este certificată conform standardului IFS Food ( International Food Standard ).
Pentru cei mai puţin avizaţi, ar fi de subliniat că acest certificat are recunoaştere internaţională şi se obţine în baza unei auditări generale din punct de vedere al calităţii, fiind analizate condiţiile de producţie şi toate procesele tehnologice.
Acest standard este dinamic, cel puţin o dată pe an, modificându-şi setul de indicatori prezenţi în grila de auditare şi certificare. În iulie 2021 Sergiana Prodimpex a atins gradul de certificare „Very High Level” ( se exprimă prin punctaje peste 95% din punctajul maxim posibil ) şi în ceea ce priveşte infrastructura spaţiilor de producţie.
Această realizare a fost obţinută printr-o serie de investiţiicare au condus la renovarea spaţiiior de producţie, inclusiv a celor de depozitare şi a traseelor tehnologice. Astfel, dacă în anii trecuţi, nivelul „Very High Level” fusese atins doar în ceea ce priveşte produsele, acum întreaga unitate de producţie, în ansamblu, se ridică la aceeaşi parametri.
În ton cu aceste precizări trebuie să revenim la Decembrie şi la ultima achiziţie care şi-a ocupat locul în secţia de ambalare a unităţii de la Poiana Mărului. Este vorba despre un utilaj modern al cărui potenţial permite creşterea productivităţii sectorului cu mai bine de 100%. Astfel s-au generat premizele pentru posibile modificări de packaging, dar şi deextinderea portofoliului de produse ambalate.
Sunt realizări importante pentru noi, iar toate aceste distincţii sunt mai mult decât onorante, dar aşa cum o spunem de fiecare dată când avem ocazia, dimensiunea lor nu ar fi fost aceasta fără voi. VOI toţi partenerii şi furnizorii noştri, VOI - colegii noştri din toate colţurile ţării, şi VOI – cei care treceţi pragul magazinelor şi restaurantelor noastre.