172

Döhler România, idei pentru viață, idei pentru un business de succes

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cu o experiență de peste 170 de ani pe piața de profil, Döhler Group este unul dintre principalii jucători la nivel mondial. Punând în centrul activității sale valori precum calitate, succesul beneficiarilor cu ajutorul soluțiilor Döhler, siguranță și durabilitate, simlpitate și eficiență, compania germană este unul dintre principalii furnizori de ingrediente din piata romanească pentru industria alimentarã şi cea a băuturilor. Despre activitatea grupului, dar, mai ales, a filialei Döhler România, ne-a vorbit, în interviul care urmează, domnul Eberhart Răducanu, Director General.Producători și promotori de nivel mondialFabrica de Lapte: Domnule Director General Eberhart Răducanu, care sunt principalele repere istorice și de activitate ale companiei Döhler?Eberhart Răducanu: Compania Döhler Group a luat ființă în anul 1838, fiind un business de familie transmis din generație în generație de-alungul anilor. Compania a luat ființă în Erfurt, un oraș din Germania dar, începând cu anul 1957, ca urmare a dezvoltării și măririi volumului de afaceri, și-a mutat sediul central în Darmstadt. Compania acționează la nivel global, fiind producători mondiali, promotori și furnizori de ingrediente naturale, sisteme de ingrediente și soluții integrate pentru industria produselor alimentare și cea a băuturilor. Oferim un portofoliu unic de produse, de la arome și emulsii, coloranți naturali și ingrediente sănătoase, baze, preparate din fructe, baze pentru băuturi alcoolice și nealcoolice, baze pentru produse lactate, baze de malț și cereale, până la sisteme de îndulcire naturale, sucuri de fructe și legume, piureuri, bucăti de fructe de diferite mărimi, concentrate din fructe și amestecuri.FDL: Când și-a început, Döhler, activitatea din România?ER: Anul 1996 a fost acela în care Döhler Group a decis deschiderea unei filiale și în România. După cum se știe, imediat după Revoluție, piața românească a devenit una cu un potențial uriaș în industria alimentară și cea a băuturilor, de aceea, compania a căutat să folosească la maxim această oportunitate.  Experiența de peste 170 ani în industria alimentarã şi cea a băuturilor din toată lumea și cea de 20 ani pe piața locală ne recomandă, acum, ca fiind unul dintre principalii promotori și furnizori de materie primă pentru producătorii locali de lactate, înghețată, băuturi răcoritoare și bere. Colaborarea cu acești producători se bazează pe parteneriate de durată, punându-le la dispoziție toate cunoștințele de care dispunem pentru a lansa în piață cele mai de succes produse. Subliniez însă faptul că sunt clienți cu care colaborăm de peste 20 de ani, chiar înainte ca Döhler să își deschidă oficial filiala din România.   Creștere de 20 % a ciferi de afaceriFDL: Care este ponderea afacerilor pe piața de profil din România?ER: Compania Döhler România are o cifră de afaceri de 18.000.000 de euro, iar, anul 2012, estimăm să îl încheiem cu o creștere de 20%, față de anul trecut. Pentru moment, însă, ne mândrim cu investiția de  de aproximativ 4 miloane de euro făcută în anul 2010, când ne-am mutat într-un sediu nou care se întinde pe 8.000 mp şi care cuprinde birouri, noi facilități de depozitare cu temperatură controlată şi două laboratoare, unul de analiză senzorială și unul pentru pregătirea mostrelor de produse. Pentru moment, însă, nu avem în plan noi investiții, dar fiind unul dintre cei mai importanți promotori și furnizori de ingrediente naturale, sisteme de ingrediente și soluții integrate pentru industria produselor alimentare, și cea a băuturilor din România, este posibil ca, pe viitor, să luăm în calcul noi oportunități de extindere pe această piață. FDL: Care sunt caracteristicile particulare ale produselor Döhler?ER: Cea mai importantă caracteristică a produselor Döhler se regăsește în sloganul companiei: “We bring ideas to life”. Este sloganul care descrie pe scurt abordarea Döhler asupra inovației, din  punct de vedere strategic. Ceea ce oferim noi, partenerilor noștri, este  un cumul de servicii, astfel încât, orice idee poate deveni rapid o lansare de produs nou. FDL: Cum ați caracteriza piața de profil din România?ER: Industria lactatelor, a înghețatei, a băuturilor răcoritoare și a berii  din România se va dezvolta de la an la an și, odată cu ea, ne vom dezvolta și noi. Este foarte important ca, împreună cu partenerii noștri, să găsim cele mai optime soluții pentru a dezvolta această piață la nivelul celor din Germania, Polonia sau  Franța. Este o piață cu un potențial uriaș, în care mai sunt multe idei de adus la viață. FDL: Cum ați caracteriza, domnule Eberhart Răducanu, piața lactatelor din România? ER: Din punct de vedere al ofertei, categoria de lactate poate fi împărțită în mai multe categorii, respectiv: lapte cu fructe, iaurt de mâncat cu ligurița (categorie cu cea mai mare vânzare), iaurt de băut simplu sau cu fructe, iaurturi pentru copii, diferențiate prin conținut de grăsime, fruct etc. Toate categoriile de lactate, fără excepție, au fost influențate de situația economică dificilă actuală, caracterizată printr-o scădere a puterii de cumpărare. Majoritatea producătorilor au încercat să contrabalanseze acest lucru prin scăderea prețurilor de vânzare, respectiv, prin noi oferte tip multipack (vezi Albalact, Muller), care diminuează prețul per kg. de produs finit.   Cu un pas înaintea tuturor!FDL: Care sunt proiectele de viitor ale compeniei pe care o conduceți, în contextul evoluției Industriei lactatelor din România?ER:În România există un potențial de piață foarte mare, în condițiile în care consumul de lapte este la jumătate, față de media europeană. Dar, piața din România este în același timp o piață foarte dinamică, agitată, consumatorul român având însă o mare deschidere spre nou și spre produse de bună calitate. De aceea, opinez că amatorii de lactate din România vor beneficia de mai multă educație, din perspectiva sa de consumator. De aceea, producătorii de lactate care vor anticipa și care vor răspunde nevoilor de consum specifice, vor înregistra importante oportunități de creștere. Cererea de lapte simplu, lapte cu arome, iaurt cu lingura, iaurt de băut, este de așteptat să crească, pe fondul creșterii comerțului modern de tip discounter, respectiv, a rețelelor de vânzare de format mic (magazine de proximitate), cum e cazul reconfigurărilor de la Metro. Factori importanți de creștere a consumului pentru anul care vine vor fi și lansarea de produse noi dar și promoțiile.FDL: Pe ce se bazează programul de invenții și inovații al Grupului Döhler?ER: Este foarte important să vezi care sunt tendințele din piață. Döhler colaborează cu cele mai importante companii de research, la nivel mondial, pentru a fi cât mai informat cu privire la aceste tendințe. De cele mai multe ori, Döhler este cu un pas înaintea pieței, punând mare preț pe inovație. Iar inovația este cuvântul cheie în dezvoltarea unui produs, mai ales în vremuri de criză economică. Deși avem filiale în toată lumea, suntem foarte atenți în a dezvolta produse care să fie exact pe gustul consumatorilor țării în care  activăm. Combinăm aromele astfel încât să satisfacem  cerințele din piață. FDL: Vă mulțumim și vă urmă succes! CASETĂ   Domnul Eberhart Răducanu are vârsta de 40 de ani și ocupă funcția de Director General al Döhler România încă din 1995, după ce, în perioada 1992-1995 a condus Filiala Aldi Sud Germania.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2