Camilele, considerate mai productive decat vacile, cu o perioada de lactatie si o viata mai lunga, rezistenta aparte la seceta, ofera un lapte cu mare cautare, la nivel mondial. Camel Milk Vital exporta prin propriile magazine, deschise in Emiratele Arabe, Africa de Sud sau America Latina, lapte de camila si derivate (unt, smantana, iaurt, inghetata). Zona arida a Africii Centrale urmeaza reteta similara est-ului. Aici familiile etiopiene pun baza unor asociatii puternice de crestere a camilelor si procesare a tonelor de lapte. Cererea fara precedent a produselor din lapte de camila a facut localnicii sa abandoneze aproape in totalitate cresterea vacilor. Ei considera laptele camilelor de aur, odata cu interesul aratat de specialistii olandezi pentru acest produs. Barierele politice ale exporturilor par a fi eliminate, iar Organizatia pentru Alimentatie si Agricultura (FAO) anticipeza ca, prin investitii serioase, laptele de camila poate deveni o industrie alimentara de 10 miliarde de dolari pe an, la nivel mondial. Cercetatorii europeni si americani, prin specialistii Natiunilor Unite pentru Agricultura, considera valoroase proprietatile oferite de laptele de camila, in comparatie cu al celorlalte ierbivore: usor sarat, de trei ori mai bogat in vitamina C, cu un surplus de fier, acizi grasi nesaturati si vitamina B. Sunt motivele pentru care se negociaza exporturi substantiale catre tarile Uniunii Europene. (TS)