În cuprinsul raportului cu rezultatele financiare pentru cele douăsprezece luni încheiate la 31 decembrie 2014, publicat vineri, FrieslandCampina a declarat că embargoul rus ”a afectat negativ” profitul operațional pentru anul 2014. Aceasta a raportat un profit operațional de 489 milioane € (515 milioane US $) pentru anul 2014, în scădere de la 513 milioane € (540 milioane US $), în 2013. Veniturile au scăzut de la 11,4 miliarde € (12 miliarde US $), în 2013, la 11,3 miliarde € (11,9 miliarde US $) în 2014. Prim-ministrul rus, Dmitri Medvedev, a anunțat în luna august 2014, introducerea unei interdicții de un an privind importul de carne de vită, carne de porc, fructe, legume, lapte și produse lactate din Uniunea Europeană (UE), Statele Unite ale Americii, Australia, Canada și Norvegia. FrieslandCampina a realizat în Rusia, în 2013 exporturi de 190 milioane € (200 milioane US $) de produse lactate, inclusiv iaurt, brânză și lapte praf pentru sugari – cifră ce reprezintă aproximativ 1,6% din veniturile sale din acel an. Brânza a adus majoritatea veniturilor din exporturile de pe piața rusă. Cele cinci luni fără acces la piața rusă și presiunile ulterioare asupra prețurilor au afectat profitul operațional al companiei cu circa 80 milioane €. ”Efectul direct estimat (pierderea de venituri și profit) și efectul indirect (efecte negative asupra pieței), s-au ridicat la cel puțin 80 milioane €”, a declarat compania. Aceasta a atribuit 20 de milioane € (21 milioane US $) pierderilor din vânzări și 60 milioane € (63 milioane US $), impactului asupra prețurilor pieței europene a brânzei, untului și laptelui praf. Divizia producătoare de brânzeturi, unt și lapte praf a FrieslandCampina a raportat o pierdere de 91 milioane € (95,7 milioane US $) pentru anul 2014, evoluție atribuită ”declinului abrupt al prețurilor materiilor prime din cauza creșterii ofertei de lapte și a stagnării vânzărilor, ca urmare a cererii mai mici pentru lapte praf din China și Asia de Sud-Est și a boicotului rus”. Și nu este sigur cum va evolua situația, a spus el. ”Nevoia Chinei pentru produse lactate și materii prime este dificil de estimat. De asemenea, momentul ridicării embargoului rus asupra produselor agricole din Occident este la fel de imprevizibil. Dar chiar dacă embargoul este ridicat, cererea venită din Rusia nu este de așteptat să recupereze rapid” a declarat compania. În ciuda acestor probleme, CEO FrieslandCampina, Cees `t HAART, care pleacă să se alăture Carlsberg în luna iunie, a declarat că producătorul de lactate olandez rămâne ”bine poziționat”. ”În 2014, rezultatele Royal FrieslandCampina au fost influențate într-o mai mare măsură de condițiile externe, decât în alți ani. Anul 2014 ar putea fi exact descris ca unul ”dinamic”, a spus HAART. ”Deși dispariția a cotei de lapte a UE poate duce la și mai multă volatilitate pe piața produselor lactate, perspectivele pentru FrieslandCampina și pentru membrii săi rămân pozitive”.