201
La nivel global, firma franceză Danone și-a retras ghidul financiar pentru 2020 din cauza perturbării cauzate de pandemia coronavirusului, dar a înregistrat și vânzări mai mari în primul trimestru, în timp ce consumatorii au cumpărat mai multe produse lactate, informează DairyReporter.
Creșteri peste așteptări
Vânzările au crescut cu 3,7% mai mult decât era de așteptat, la o valoare de 6,242 miliarde de euro, în trimestru, în timp ce a notat un ”beneficiu de încărcare a cămarilor în Europa și America de Nord, în luna martie”.
Șeful Finanțelor-Danone, Cecile Cabanis, a declarat că acum, consumatorii optează pentru ”formate mai mari”, pentru produsele calsice, în timp ce mărci precum iaurtul Actimel, cu pretenții de sprijin pentru sistemul imunitar, sunt în cerere puternică în Europa.
Performanțele puternice pe categoriile de produse lactate, bazate pe plante și formule de nutriție, au fost compensate de o scădere de 6,8% a vânzărilor diviziei de apă, unde cererea a fost afectată de închiderea restaurantelor și cafenelelor. Aproximativ 40% din vânzările diviziei sunt în mod normal consumate departe de casă, afirmă Danone.
Efectele pandemiei
Explicând decizia de a-și retrage îndrumările financiare pentru anul în curs, președintele Danone și directorul executiv Emmanuel Faber a afirmat într-o declarație. ”Primul trimestru al anului 2020 va fi amintit de mult ca fiind perioada unei pandemii fără precedent, care poate schimba modul în care trăim și facem afaceri pentru mult timp înainte.
Condițiile cererii și ofertei în T2 vor fi afectate profund de o blocare globală. Dincolo de tendințele inițiale de încărcare a cămarilor, observate în luna martie, nu suntem în măsură să prezicem cum blocarea vânzărilor poate afecta oferta și cererea, cu diferențe semnificative în funcție de obiceiurile și stilul de viață alimentar și veniturile oamenilor, toate într-un context de blocare decisă de guverne.
Ca urmare, nu putem face estimări de vreme ce nu cunoaștem strategiile și rata de succes a guvernelor fiecărei țări în care activează Danone. Sunt însă convins că pandemia de va schimba profund modul de viață al fiecăruia dintre noi, precum și modul de a face afaceri”.