240
EuroCommerce a lansat un site web pentru a ilustra diversitatea și amploarea inițiativelor adoptate de comercianții cu amănuntul și angrosiștii pentru a sprijini un consum mai durabil și stiluri de viață mai sănătoase.
Alimentele, în prim-plan
Site-ul #SustainableCommerce își propune, de asemenea, să încurajeze sustenabilitatea pe întregul lanț de aprovizionare cu alimente, în conformitate cu strategia de la fermă la furculiță.
Platforma demonstrează importanța partajării acestei călătorii cu consumatorii și a colaborării pe întregul lanț de aprovizionare pentru a atinge obiectivele strategiei.
Cooperarea și dialogul cu lanțul de aprovizionare vor fi, de asemenea, esențiale în realizarea codului de conduită propus de Comisie, a adăugat EuroCommerce.
Repere ale site-ului web
Site-ul web va oferi o perspectivă asupra modului în care companiile fac din fermă pentru a-și atinge obiectivele într-o realitate, în conformitate cu concentrarea și amploarea lor strategice specifice.
Acesta stabilește inițiativele și angajamentele luate de comercianții cu amănuntul și angrosiștii pe trei verticale, inclusiv cooperarea cu fermierii și alți parteneri, promovarea durabilității și stiluri de viață sănătoase și sprijinirea practicilor durabile.
Acest lucru se bazează pe experiența puternică a sectorului comerțului cu amănuntul ca pionier în oferirea și promovarea unor alegeri mai durabile, inclusiv opțiuni organice, mai sănătoase, cu produse reformulate și „fără”, măsuri pentru reducerea amprentei de CO2, limitând utilizarea plasticului și a ambalajelor, și minimizarea risipei de alimente.
Strategia F2F
Conform EuroCommerce, strategia de la fermă la furcă va avea succes numai dacă este orientată spre consumator și accesibilă.
Un studiu recent realizat de McKinsey și EuroCommerce a dezvăluit că 50% dintre consumatori au planificat să cumpere alimente mai sănătoase, locale sau ecologice în 2021, 37% dintre respondenți doresc să cheltuiască mai puțin pentru alimente și 26% urmăresc să economisească bani, precum și să adopte stiluri de viață durabile.
Directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a declarat că comercianții cu amănuntul și angrosiștii primesc și susțin strategia de la fermă la furcă și au implementat o serie de inițiative pentru a funcționa mai durabil și a încuraja clienții să adopte stiluri de viață mai sănătoase și mai durabile.
„Pentru a atinge obiectivele de la fermă la furcă va fi nevoie ca întregul lanț de aprovizionare să funcționeze împreună. Membrii noștri au lucrat cu furnizorii lor pentru a se asigura că produsele lor permit consumatorilor să ducă o viață mai sănătoasă și mai durabilă. Considerăm acest lucru ca un punct de plecare important într-un proces pe termen lung și am solicitat Comisiei să contribuie la crearea unei structuri de dialog între toți actorii din lanțul de aprovizionare ", a adăugat el.