Comerțul online B2C a continuat să crească cu două cifre, cifra de afaceri fiind de 11%, adică, 534 miliarde de euro în 2017 și prognozată să crească cu 13%, până la 602 miliarde de euro în 2018, se afirmă într-un comunicat emis de EuroCommerce. Aceasta este una dintre multele constatări ale Raportului european privind comerțul electronic B2C. Raportul prezintă principalele tendințe, cifre și cifre ale comerțului electronic și oferă perspective pentru fiecare dintre piețele de comerț electronic europene. Marlene ten Ham, secretar general al Ecommerce Europe, a declarat: "În calitate de asociație europeană de comerț electronic, suntem încântați să vedem aceste cifre, deoarece consolidarea și promovarea vânzărilor online în Europa este misiunea noastră. Scopul nostru este de a crea condiții de concurență echitabile pentru comerțul online în țările UE și aceste date oferă o perspectivă excelentă asupra piețelor de comerț electronic din Europa și oferă informații valoroase societăților care doresc să înceapă să vândă în Europa transfrontalieră ". Comerțul cu amănuntul online este cel mai puternic din Europa de Vest, cu aproximativ 68% din totalul cifrei de afaceri online europene. Acest lucru poate fi atribuit în special infrastructurii avansate din Europa de Vest, penetrarea puternică a internetului și un înalt nivel de încredere a consumatorilor și familiarizarea cu cumpărăturile online. Europa de Sud, Europa de Nord și Europa de Est arată o cotă mai mică din comerțul electronic european: 12%, 8% și, respectiv, 6%. Cu toate acestea, acestea sunt regiuni cu o foarte rapidă creștere, reflectată de rata anuală de creștere a comerțului electronic, așa cum se întâmplă în România, cu o creștere de 37%, anul trecut. Principalele tendințe identificate în raport arată că cea mai mare piață de comerț electronic din Europa este Marea Britanie (178 miliarde euro [2]), urmată de Franța (93,2 miliarde de euro [3]) și Germania (93 de miliarde de euro [4]). Marea Britanie înregistrează cel mai mare randament și în ceea ce privește E-PIB (adică cifra de afaceri a comerțului electronic / PIB = Ponderea comerțului electronic în PIB), cu o rată de 20% și o prognoză de 8% în 2018. Raportul evidențiază, de asemenea, provocările cu care se confruntă consumatorii în momentul cumpărăturilor online. Printre plângerile principale se numără viteza de livrare (17%) și eșecurile tehnice (13%). Performanța logistică joacă un rol crucial în succesul penetrării și integrării comerțului electronic în cadrul unei națiuni. Germania, Luxemburg, Olanda și Suedia excelează în această privință, topind lista țărilor europene în conformitate cu Indexul de performanță logistică al Băncii Mondiale. Christian Verschueren, directorul general al EuroCommerce, a comentat: ”Aceste cifre arată modul în care rolul din ce în ce mai rapid al vânzărilor online este atât de conducere, cât și de reacție la schimbările în comportamentul consumatorului de cumpărare. În acele piețe în care această tendință este încă lentă, s-ar putea înregistra progrese semnificative dacă s-ar investi mai mult în infrastructura de comunicații și logistică pe care comerțul electronic trebuie să funcționeze în mod eficace, în scopul prosperării sale. Între timp, vom continua să facem presiuni pentru un regim de reglementare care să creeze condițiile necesare creșterii în toate canalele de vânzări și ajută UE să concureze la nivel global în domeniul inovării în comerțul cu amănuntul ".