Stiri

218

EuroCommerce este de acord cu Regulamentul UE-Geoblocking

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit unui comunicat emis de EuroCommerce, Christian Versheren a declarat că organismul pe care îl conduce, în calitate de Director Executiv, este de acord cu Raportul C.E. privind regulamentul Geoblocking, care se referă la condițiile asigurării unui comerț liber, în condiții de blocaj sanitar. În acest sens, Versheren a declarat:

„Suntem mulțumiți de faptul că, la începutul acestei luni, Comisia a decis să lase Directiva de geoblocare neschimbată până la următoarea lor revizuire din 2022. Susținem pe deplin crearea unei piețe unice pentru comerțul electronic și solicităm părților relevante ale Comisiei să analizeze principalele diferențele în normele de consum ale statelor membre și riscul expunerii la acțiuni judiciare într-o jurisdicție necunoscută. Ambele acționează ca un puternic factor de descurajare pentru comercianții electronici care se extind în mod activ transfrontalier. ”

Regulamentul Geoblocking adoptat acum 2 ani obliga comercianții online să vândă către orice consumator indiferent de locația lor, dar, din cauza problemelor legate de reglementările de la Roma și Bruxelles, nu i-a obligat pe comercianți să livreze în afara jurisdicției lor. Decizia Comisiei de a aștepta încă 2 ani înainte de a căuta să revizuiască regulamentul privind geoblocarea are sens, iar comercianții cu amănuntul și angrosiștii salută concluzia din raport de a nu modifica dispozițiile referitoare la livrare.

Regulamentele de la Roma și Bruxelles permit consumatorilor să acționeze în justiție împotriva unui comerciant din altă jurisdicție și să aplice această hotărâre în țara comerciantului. Noi și alți comercianți am subliniat la momentul respectiv că obligația de a livra în țara de origine a consumatorului ar expune un comerciant la dispozițiile reglementărilor de la Roma și Bruxelles.

Acest lucru ar însemna că un comerciant care vinde un articol relativ ieftin ar putea ajunge să plătească mii de euro pentru apărarea unui caz împotriva lor într-o jurisdicție ale cărei legi nu le sunt familiare. Comisia a concluzionat că comerciantul ar putea alege să nu livreze în afara țărilor pe care le-a servit în mod activ, astfel încât tranzacția să rămână în cadrul legal al comerciantului.

Aceasta înseamnă, desigur, că consumatorul trebuie să-și găsească propriile mijloace pentru a livra produsul la domiciliu - într-adevăr, orice ajutor în acest sens de la comerciant ar expune, conform regulamentului, comerciantul din nou la acțiune într-o jurisdicție străină, și o multitudine de reguli de consum diferite. Acest lucru nu este ideal pentru consumator și împărtășim foarte mult dorința Comisiei pentru o piață unică vibrantă în comerțul electronic.

Sperăm că serviciile Comisiei responsabile de legislația consumatorilor ar putea analiza din nou armonizarea drepturilor consumatorilor în întreaga Europă și să reconsidere dacă un comerciant care livrează un produs sau un serviciu transfrontalier nu poate fi tratat în același mod ca un comerciant care vinde un produs unui vizitator străin - cu aplicarea legii comerciantului. Comerțul electronic crește rapid, iar actualele norme privind consumatorii împiedică, în special comercianții europeni mai mici - și consumatorii - să profite pe deplin de piața unică.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2