Repere

716

Eurocommerce pregătește tranziția către o piață unică mult consolidată în condiții de sustenabilitate

autor

MeetMilk.ro

distribuie

După cum se arată într-un comunicat emis de Eurocommerce, programul retailerilor europeni ”Calea de tranziție a comerțului cu amănuntul” a fost lansat ca plan de acțiune construit pe ceea ce a fost învățat în ultimii câțiva ani și co-creat, reunind mulți actori diferiți care sunt implicați în ecosistem. Iată ce își doresc retailerii europeni:

”Programul identifică ceea ce este necesar pentru comercianții cu amănuntul și angrosistii pentru a realiza durabilitatea, digitalizarea și transformarea competențelor și pentru a fi mai competitivi și mai rezistenți.

Conferința de lansare a oferit șansa de a evidenția ceea ce fac deja întreprinderile și de a confirma faptul că este vorba despre lucrul împreună la nivel european, național, regional și local și cu toți actorii implicați, fie că sunt companii, asociații, parteneri din lanțul de aprovizionare, fermieri, sindicate. , furnizorii de educație sau orașele și orașele.

Conferința a fost, de asemenea, o ocazie de a ajuta ecosistemul de retail să-și recunoască contribuția și să creeze impulsul astfel încât acțiunile identificate pentru retail și en-gros să fie acționate în următorul mandat.

De ce este acest lucru important?

Comisia a recunoscut că pentru UE comerțul cu amănuntul este cel mai mare ecosistem industrial. Comerțul cu amănuntul și cu ridicata este cel mai mare angajator privat din UE, care angajează 26 de milioane sau 1 din 7 locuri de muncă, contribuind la 10% din PIB-ul UE și susținând milioane de locuri de muncă în lanțurile de aprovizionare, de la furnizori mici la marile companii internaționale. În timpul pandemiei, sectorul s-a asigurat că consumatorii au putut să-și găsească și să cumpere în continuare alimentele zilnice.

Sectorul nostru sprijină antreprenoriatul, peste 99% din cele 5 milioane de companii de vânzare cu amănuntul și angro fiind IMM-uri (1 din 4 din toate IMM-urile din UE). Sectorul joacă un rol cheie în comunitățile locale și în viața și atractivitatea orașelor, a orașelor mai mici și a satelor.

Pentru ca comerțul cu amănuntul și cu ridicata să rămână competitivi și să servească mai bine milioanele de clienți comerciali și consumatori din UE, avem nevoie de capacitatea de a investi și de a ne dezvolta afacerile.

Acest lucru va ajuta UE să își atingă obiectivele privind clima, digitalizarea și competențele. În 2022, într-un studiu cu McKinsey, am identificat că sectorul de retail și en-gros trebuie să investească până la 600 de miliarde EUR pentru transformarea în sustenabilitate și digitalizare și pentru talentul care o susține. Considerăm calea de tranziție ca un instrument care se va asigura că factorii de decizie naționali și din UE sprijină și acordă prioritate transformării sectorului nostru.

Acesta este motivul pentru care am pregătit o contribuție amănunțită atât la ecosistemul retail, cât și la cel agroalimentar, bazându-ne pe munca deja întreprinsă, analizând cele cinci proiecte cheie de care are nevoie sectorul pentru transformare, pentru a ne asigura că planurile se potrivesc cu ceea ce au nevoie comercianții cu amănuntul și angrosistii potenţial.

Ce dorim de la viitor?

Ceea ce dorim să vedem este că calea de tranziție are ca rezultat propulsarea pieței unice. Un ecosistem de vânzare cu amănuntul care funcționează bine și mai competitiv, în special, atunci când este cuplat cu un mediu de reglementare gestionabil, este ceea ce susține viziunea pentru viitor pe care o conține calea de tranziție și succesul său viitor.

Acest lucru necesită o reglementare care este practicabilă și care să evite întreruperile, cum ar fi regulile privind condițiile de plată stricte care vor împiedica capacitatea de a finanța operațiuni sau de a-și permite investiții și acționează cu adevărat asupra barierelor pe care le documentăm în mod regulat.

Trebuie să existe o bază bună pentru transformare susținută de infrastructură, acces la materii prime reciclate, progrese tehnologice, conștientizarea consumatorilor, potrivirea bunurilor imobiliare la nevoi, o forță de muncă viitoare bine pregătită și bine pregătită și înțelegerea modului în care funcționează lanțul valoric. .

De asemenea, trebuie să existe acțiuni pentru depășirea barierelor din calea investițiilor, pentru a se asigura că comercianții cu amănuntul și angrosistii beneficiază de sprijin financiar, stimulente pentru investiții, o creștere a gradului de utilizare a finanțării pentru cercetare și inovație sau dezvoltarea partenerilor public-privați și, acțiuni pentru abordarea deficitului de competențe.

Acest lucru necesită lucrul împreună. Prin împărtășirea celor mai bune practici pentru a afla ce fac și realizează deja comercianții cu amănuntul și angrosistii, inclusiv progrese în decarbonizare, ambalare, reducerea risipei alimentare, reciclare și comunicarea cu consumatorii pentru a încuraja inițiativele în armonie cu ceea ce se întâmplă deja.

Are nevoie de pași care să ajute la creșterea profilului oportunităților de carieră din sector. De asemenea, pornind de la importanța colaborării, fie pentru a facilita transformarea durabilității sau a mai multor operațiuni de zi cu zi, de exemplu, privind convenirea unor condiții de plată reciproc avantajoase și sprijinirea lucrătorilor.

Dorința de a lucra împreună pentru un viitor comun

Dimensiunea și contribuția comerțului cu amănuntul și cu ridicata înseamnă că are potențialul de a contribui la obiectivele UE în materie de climat, societate, digitalizare și competențe. Cu alte cuvinte, ceea ce face comerțul cu amănuntul și cu ridicata are un impact pozitiv pentru UE datorită contactului nostru zilnic cu consumatorii și întreprinderile.

Poziția noastră în lanțul valoric înseamnă că putem sprijini și schimbarea, de exemplu, de către furnizori, de exemplu, prin consolidarea capacităților.

Speranța noastră este că, pe măsură ce Comisia începe să pregătească scrisori de misiune pentru viitorii comisari, Piața unică și căile de tranziție sunt puse în centrul atenției. Că Comisia recunoaște că în prezent, comerțul cu amănuntul și cu ridicata este un partener puternic pentru reziliență, digitalizare și durabilitate.

Că se menține impulsul început de conferință. Calea de tranziție este doar un prim pas care trebuie să câștige avânt în următorul mandat – astfel încât ideile existente să poată fi accelerate și dezvoltate în continuare cu un nou entuziasm. Așteptăm cu nerăbdare să participăm.” (Foto: Eurocommerce) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2