129
Astăzi, comercianții cu amănuntul și angrosistii din întreaga Europă solicită acțiuni concrete privind competitivitatea, pentru o egalizare a condițiilor de concurență și pentru o aplicare mai eficientă și mai eficientă a normelor UE pentru a se asigura că toate produsele oferite consumatorilor din Europa sunt sigure, nu induc în eroare și respectă toate regulile UE, se arată într-un comunicat emis de Eurocommerce.
Directorul general al EuroCommerce, Christel Delberghe, a lansat o campanie pentru o aplicare mai eficientă și mai eficientă împotriva concurenței neloiale din partea jucătorilor din țări terțe sub hashtag-ul #Compliance4all, în timp ce a vorbit într-un panel cu comisarul Didier Reynders și președintele Comisiei pentru piața internă din Parlamentul European. , europarlamentarul Anna Cavazzini, la conferința săptămâna internațională a siguranței produselor a Comisiei.
Lansând inițiativa, doamna Delberghe a spus:
„UE are cel mai înalt nivel de protecție a consumatorilor și de siguranță a produselor din lume. Dar, din ce în ce mai mult, nu reușim să ne aplicăm propriile reguli - în special când vine vorba de comercianții și piețele din țări terțe. Multe rețele de autorități naționale se uită la aplicarea normelor UE, dar nu lucrează eficient împreună.”
Privire de ansamblu asupra numărului mare de rețele UE de autorități naționale și direcții generale ale Comisiei Europene din UE care trebuie să se coordoneze pentru a ajuta la protejarea consumatorilor și pentru a crea condiții echitabile pentru comercianții cu amănuntul din UE.
În toată Europa, în timp ce comercianții cu amănuntul și angrosistii din UE se străduiesc neobosit să îndeplinească standarde de reglementare stricte, ei se confruntă din ce în ce mai mult cu concurența neloială din partea jucătorilor din țări terțe neconforme.
Acest aflux masiv de produse neconforme și oferte înșelătoare pune în pericol siguranța consumatorilor. De asemenea, creează concurență neloială pentru comercianții cu amănuntul din UE care trebuie să îndeplinească standarde înalte și să suporte costul conformității.
Impactul este resimțit în mai multe sectoare - jucării, cosmetice, textile, pantofi, electronice, pentru a numi doar câteva.
„Avem nevoie de o strategie de aplicare imediată, coerentă și coordonată din partea tuturor autorităților relevante de aplicare și a Comisiei Europene. Acest lucru este crucial pentru siguranța consumatorilor și pentru a menține un sector european de retail vibrant, inovator și divers până în 2030”, a adăugat Christel Delberghe.
EuroCommerce încurajează toate autoritățile relevante să elaboreze împreună planuri de acțiune concrete de punere în aplicare și să utilizeze toate instrumentele disponibile, inclusiv dispozițiile UE privind subvențiile, pentru a asigura o concurență loială în UE și un nivel ridicat de protecție a consumatorilor. (Foto: Freepik)