Stiri

137

Euromonitor: Vânzările din retailul din România vor trece de 11 md. euro

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit Euromonitor, vânzările din comerţul modern din România vor depăşi în acest an pragul de 11 mld. euro după ce au crescut constant an de an odată cu noi deschideri de supermarketuri şi hipermar­ke­turi. Doar în ultimul deceniu vânzările s-au mai mult decât dublat, ajungând de la 5,2 mld. euro în 2008 la 11,1 mld. eu­ro în acest an.   Evoluţia pieţei locale este cea mai spectaculoasă din re­giu­ne, în contextul în care în state precum Ungaria sau Cehia creşterea nu a depăşit 20%. În Germania, cea mai dez­­vol­tată economie din Europa şi totodată una dintre cele mai mature pieţe de comerţ modern, avansul în perioada 2008-2017 a fost de doar 4%.   În Germania, spre exemplu, istoria comerţului modern este mult mai lungă, ba mai mult, unii dintre cei mai mari re­tai­leri din lume îşi au aici sediul. Astfel, piaţa a ajuns deja la un nivel de maturitate, motiv pentru care creşterea este mai len­tă.   Cehia şi Ungaria au şi ele un ritm mai lent de creştere aju­tate pe de-o parte de apropierea de vest (geografică şi cul­turală) şi de ponderea mai mică a populaţiei din rural. În une­le din aceste state, comerţul modern ajunge la cote de piaţă ce depăşesc 80%.   În România ponderea a sărit de 60%, restul fiind controlat încă de micii antreprenori din co­mer­ţul tradiţional.Totuşi, România va urma şi ea trendul, mai ales că în ultimii ani este ajutată şi de consumul care creşte susţinut, cu ritmuri mai alerte ca în anii de boom.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2