137
Potrivit Euromonitor, vânzările din comerţul modern din România vor depăşi în acest an pragul de 11 mld. euro după ce au crescut constant an de an odată cu noi deschideri de supermarketuri şi hipermarketuri. Doar în ultimul deceniu vânzările s-au mai mult decât dublat, ajungând de la 5,2 mld. euro în 2008 la 11,1 mld. euro în acest an. Evoluţia pieţei locale este cea mai spectaculoasă din regiune, în contextul în care în state precum Ungaria sau Cehia creşterea nu a depăşit 20%. În Germania, cea mai dezvoltată economie din Europa şi totodată una dintre cele mai mature pieţe de comerţ modern, avansul în perioada 2008-2017 a fost de doar 4%. În Germania, spre exemplu, istoria comerţului modern este mult mai lungă, ba mai mult, unii dintre cei mai mari retaileri din lume îşi au aici sediul. Astfel, piaţa a ajuns deja la un nivel de maturitate, motiv pentru care creşterea este mai lentă. Cehia şi Ungaria au şi ele un ritm mai lent de creştere ajutate pe de-o parte de apropierea de vest (geografică şi culturală) şi de ponderea mai mică a populaţiei din rural. În unele din aceste state, comerţul modern ajunge la cote de piaţă ce depăşesc 80%. În România ponderea a sărit de 60%, restul fiind controlat încă de micii antreprenori din comerţul tradiţional.Totuşi, România va urma şi ea trendul, mai ales că în ultimii ani este ajutată şi de consumul care creşte susţinut, cu ritmuri mai alerte ca în anii de boom.