Repere

1112

European Supermarket Magazine: Top 10 Retail România

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit European Supermarket Magazine, vânzările cu amănuntul din România au început 2023 destul de lent, înregistrând o creștere de 2,8% în februarie, potrivit ultimelor date ale organismului de statistică INS, cifra generală a vânzărilor fiind impulsionată de o creștere cu 7,4% a vânzărilor de alimente pentru luna martie.

Ca și pe alte piețe europene, inflația a afectat gospodăriile românești, rata anuală a inflației în martie 2023 cu 14,5% mai mare decât în aceeași lună a anului precedent. Totuși, în același timp, recentele creșteri salariale au reușit să compenseze oarecum acest lucru, indicând faptul că România este mai bine plasată decât alte piețe din ECE pentru a face față provocărilor inflaționiste.

Iată o prezentare generală a primelor zece lanțuri de supermarketuri cu amănuntul din România, conform ultimei cifre de afaceri disponibile pe tot anul. Toate datele sunt furnizate de Retail-Index (www.retail-index.com).

1. Lidl & Kaufland

Cifra de afaceri: 5,35 miliarde EUR (2020)

Retailerii Kaufland și Lidl, deținuți de Schwarz Group, ocupă primul loc în România, Kaufland având aproximativ 15 magazine și Lidl cu 320 de puncte de vânzare începând cu anul trecut. Lidl și Kaufland au raportat o cifră de afaceri combinată de 5,35 miliarde de euro în 2020.

2. Carrefour

Cifra de afaceri: 1,91 miliarde EUR (2021)

Retailerul multinațional francez Carrefour operează în România mai multe formate de magazine, sub bannerele Carrefour Contact, Carrefour Express și Carrefour Market. Carrefour are un total de 343 de puncte de vânzare în țară și a raportat o cifră de afaceri de 1,91 miliarde de euro în 2021.

3. Profi

Cifra de afaceri: 1,89 miliarde EUR (2020)

Profi este un lanț de retail românesc care operează peste 1.600 de magazine în toată țara. Grupul a fost preluat de MEP Retail Investments în 2017.

4. Mega Imagine

Cifra de afaceri: 1,52 miliarde EUR (2021)

Parte a rețelei Ahold Delhaize, Mega Image operează peste 900 de magazine în toată țara, sub bannerele Mega Image (511 puncte de vânzare de anul trecut) și Shop&Go (400 de magazine). Compania a raportat o cifră de afaceri de 1,52 miliarde de euro în 2021.

5. Auchan

Cifra de afaceri: 1,29 miliarde EUR (2021)

Având o prezență în România din 2005, Auchan operează atât hipermarketuri, cât și supermarketuri în țară. Retailerul francez are un total de 40 de magazine în România și a raportat o cifră de afaceri de 1,29 miliarde de euro în 2021.

6. Metro C&C

Cifra de afaceri: 1,2 miliarde EUR (estimată, 2021)

Gigantul de comerț cu ridicata Metro Cash & Carry operează două bannere în România: La Doi Pasi și Metro. Compania are un total de 30 de puncte de vânzare în țară și a raportat o cifră de afaceri estimată la 1,2 miliarde de euro în 2021.

7. REWE

Cifra de afaceri: 1,01 miliarde EUR (2021)

Retailerul german REWE operează mai multe formate de magazine în România, inclusiv Penny, Penny XXL și XXL Mega Discount. Compania are un total de 311 magazine în România și a raportat o cifră de afaceri de 1,01 miliarde de euro în 2021.

8. Selgros

Cifra de afaceri: 810 milioane EUR (2021)

Operatorul de cash-and-carry Selgros are 21 de magazine în România și a raportat o cifră de afaceri de 810 milioane de euro în 2021. Are o prezență în țară din 2001.

9. Cora

Cifra de afaceri: 315 milioane EUR (2021)

Cora este o companie franceza de retail care opereaza 13 hipermarketuri in Romania. Grupul, care are o prezență în țară din 2007, a raportat o cifră de afaceri de 315 milioane de euro în 2021.

10. CBA

Cifra de afaceri: N/A

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2