Noile cifre provenite de la Eurostat indică faptul că 86% dintre cumpărătorii din Marea Britanie au efectuat o achiziție online în 2017, devenind astfel țara UE cu cel mai înalt nivel de penetrare a comerțului electronic. Suedia (84%), Germania (82%), Luxemburg (82%), Franța (76%), Finlanda (75%), sunt membrii Uniunii în care penetrarea online a cumpărăturilor este mai mare decât media UE (68%). La celălalt capăt al spectrului, numai 23% dintre consumatorii români au cumpărat online anul trecut. Constatările indică un număr redus de cazuri și în Bulgaria (27%) și Cipru (39%). În analiza Eurostat se afirmă: "Cumpărăturile online devin din ce în ce mai răspândite în Uniunea Europeană (UE), deoarece consumatorii apreciază avantajele cum ar fi posibilitatea de a face cumpărături oricând și oriunde, accesul la o gamă mai largă de produse și posibilitatea de a compara prețurile cu ușurință" . "În rândul persoanelor din UE care au utilizat internetul în anul anterior anchetei din 2017, 68% erau cumpărători online, comparativ cu 50% în 2007". În ultimii 10 ani, numărul de cumpărători online din UE a crescut pentru toate grupele de vârstă, dar mai ales pentru tinerii utilizatori de internet, cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani, care au crescut de la 44%, în 2007, la 71%, în 2017.