În ultima sa analiză, Eurostat arată că România a cunoscut în iulie 2016 cea mai mare creștere a volulumui de retail dintre toate țările Uniunii Europene, comparativ cu luna iulie a anului trecut, potrivit estimărilor realizate de biroul de Statistică al Uniunii Europene. Creșterea volumului de retail în România în perioada indicată a fost de 13,5%, țara noastră fiind urmată de Luxemburg, cu o creștere de 12,2% și de Lituania, cu un plus de 6,2%. La polul opus, tot în luna iulie 2016, comparativ cu iulie 2015, cea mai mare scădere a volumului de retail din zona UE a fost raportată în Malta (-2,7%), Belgia (-1,8%), Danemarca (-0,8%) și Slovacia (-0,6%). Per total, în zona UE, volumul de retail a crescut cu 3,5 % în luna iulie 2016, comparativ cu iulie 2015. Indicele volumului de retail este măsurat în funcție de evoluția totală a mărfurilor vândute. Potrivit estimărilor Eurostat, creșterea volumului de retail din zona UE în luna iulie 2016, comparativ cu iulie 2015, s-a datorat creșterii vânzărilor de produse nealimentare, cu un procent de 4,3%, a combustibilului pentru automobile (3,8%) precum și a creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun, cu un procent de 2,2%.