Lactatele probiotice și, în general, alimentele de acest tip, capătă o tot mai mare importanță în rândul consumatorilor. Potrivit ”Raportului de analiză a dimensiunii, a cotei, a previziunilor și a tendințelor pieței, în ținând cont de impactul COVID-19”, întocmit de Meticulous Research, piața probioticelor va ajunge la 75,9 miliarde de euro și un CAGR de 5,6 %, până în 2027. Iată concluziile raportului.
Boli vechi, ținte noi
Noile zone devin din ce în ce mai atractive în afara aplicațiilor probiotice clasice, în principal cele care privesc tulburări ale tractului vaginal și urinar, din cauza interesului crescând pentru tratamentele fără antibiotice. Tulpinile bacteriene Lactobacillus ajută la îmbunătățirea sănătății vaginale.
De asemenea, principalii jucători de pe piață lansează produse în acest domeniu. De exemplu, în iunie 2019, DuPont Nutrition & Biosciences a lansat o formulă inovatoare HOWARU Protect Prenatal +, pentru a oferi beneficii pentru starea de spirit, vaginale și imune pentru sănătatea femeilor în timpul sarcinii.
Astfel, cercetările științifice în creștere, legate de probiotice, și o creștere a aplicațiilor acestora în diferite domenii de sănătate, cum ar fi sănătatea vaginală, tulburările tractului urinar și tulburările mentale, vor spori cererea de probiotice în următorii ani. În plus, UAS Labs LLC a realizat un studiu pentru a evalua efectul Lactobacillus asupra intoleranței la lactoză. Potrivit studiului, Lactobacillus acidophilus a arătat o reducere a simptomelor generale ale intoleranței la lactoză.
În plus, creșterea gradului de conștientizare a consumatorilor cu privire la beneficiile pentru sănătate ale alimentelor probiotice, utilizarea tot mai mare a probioticelor ca alternativă la antibiotice, utilizarea tot mai mare a probioticelor în hrănirea sugarilor și creșterea comerțului electronic sunt câțiva dintre factorii majori care se așteaptă să creeze profit oportunități pentru jucătorii care activează pe această piață.
Cu toate acestea, se așteaptă ca reglementările stricte legate de probiotice să împiedice dezvoltarea acestei piețe într-o oarecare măsură. Piața probioticelor este segmentată în principal pe tulpină, tip de produs, formă, canale de vânzare, utilizator final și geografie. De asemenea, studiul a evaluat concurenții din industrie, analizând piața la nivel de țară.
Impactul COVID-19 asupra pieței probiotice
Izbucnirea COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra sănătății publice și a tuturor etapelor lanțurilor de aprovizionare ale diferitelor industrii. De la izbucnirea COVID-19, în decembrie 2019, boala s-a răspândit în aproape 100 de țări din întreaga lume, Organizația Mondială a Sănătății declarând că este o urgență de sănătate publică.
Pentru piața probioticelor, pandemia a avut un impact pozitiv, în principal datorită rolului cheie al probioticelor în consolidarea sistemului imunitar. Beneficiile probioticelor, în special, au fost apreciate ca o metodă suplimentară eficientă, de combatere a virusului. De exemplu, produsele probiotice s-au vândut bine în Japonia în timpul pandemiei COVID-19. Potrivit Yakult Honsha, vânzările de la an la an a produselor probiotice marca Yakult au crescut cu 11,5% în martie și 10,3% în aprilie 2020.
De asemenea, Probi și Danone au înregistrat o creștere a vânzărilor produselor lor probiotice, pe fondul întreruperilor activității, generate de COVID-19. Meiji Holdings a anunțat că vânzările produselor sale lactate, inclusiv iaurtul, au crescut între februarie și aprilie 2020, cu o rată de creștere de 7,4% de la un an la altul în martie 2020.
De asemenea, produsele cu iaurt probiotic funcțional se vând bine. Astfel, se așteaptă ca impactul pozitiv al pandemiei COVID-19 să stimuleze și pe mai departe creșterea acestei piețe.
Constatări cheie
Pe baza tulpinii, piața probioticelor este segmentată în principal în bacterii și produse de drojdie. Segmentul de drojdie este de așteptat să înregistreze cel mai mare CAGR în perioada de prognoză. Creșterea rapidă a acestui segment este atribuită în principal unor factori precum interzicerea utilizării antibioticelor în hrana animalelor în mai multe țări europene și nord-americane.
Sunt de așteptat creșterea inovațiilor produselor sub formă de bomboane de ciocolată, biscuiți și alte produse, creșterea cererii de medicamente pe bază de drojdie, datorită capacității lor de a reduce riscul de boli cronice, cum ar fi diareea și bolile intestinului legate de utilizarea antibioticelor și includerea tot mai mare a alimentelor fermentate în dietele zilnice ale oamenilor. Cu toate acestea, segmentul bacteriilor a ocupat cea mai mare cotă din piața probioticelor în 2020.
Evoluții, pe tipuri de produs
Pe baza tipului de produs, piața probioticelor este segmentată în principal în alimente și băuturi funcționale, suplimente medicale și dietetice, și hrană pentru animale. În 2020, segmentul funcțional de alimente și băuturi a reprezentat cea mai mare cotă din piața probioticelor. Cota mare a segmentului poate fi atribuită interesului crescând al consumatorilor pentru alimentele funcționale, în special probiotice care pot susține sănătatea digestivă.
Tendințele în creștere a sănătății și a bunăstării și utilizarea în creștere a probioticelor în iaurt, care este considerată în prezent cea mai populară sursă de probiotice, reprezintă de asemeni elemente de creștere. Cu toate acestea, se așteaptă ca segmentul suplimentelor medicale și dietetice să înregistreze cel mai mare CAGR, în perioada de prognoză.
Pe baza formularului, piața probioticelor se împarte în principal în forme lichide și uscate. Segmentul sec este de așteptat să înregistreze cel mai mare CAGR în perioada de prognoză. Creșterea rapidă a acestui segment este atribuită în principal prului uscat, comoditatea obioticii, față de probioticele lichide, datorită termenului lor de valabilitate mai lung.
În plus, probioticele solide permit manipularea, transportul și utilizarea mai ușoară, fiind relativ ieftine și putând ajuta la evitarea greșelilor costisitoare de formulare și la menținerea funcționalității ingredientului până când sunt utilizate. Acești factori determină în continuare cererea de probiotice uscate. Cu toate acestea, în 2020, segmentul lichid a ocupat cea mai mare cotă din piața probioticelor.
Evoluții, în funcție de canalul de vânzări
Pe baza canalului de vânzări, piața probioticelor este segmentată în vânzări offline și vânzări online. În 2020, segmentul de vânzări offline a reprezentat cea mai mare cotă din piața probioticelor. Cota mare a segmentului este atribuită în principal creșterii veniturilor disponibile pe cap de locuitor, adoptării crescânde a obiceiurilor alimentare sănătoase și creșterii populațiilor urbane.
În plus, o creștere a numărului de farmacii la nivel global și industria în creștere a suplimentelor de probiotice din SUA și din întreaga lume sunt de așteptat să ofere oportunități semnificative pentru vânzătorii angajați în vânzările offline de probiotice. Cu toate acestea, se așteaptă ca segmentul de vânzări online să înregistreze cel mai mare CAGR în perioada de prognoză.
Utilizatorul final
Pe baza utilizatorului final, piața probioticelor este segmentată pe oameni și animale. Segmentul de animale este de așteptat să înregistreze cel mai mare CAGR în perioada de prognoză. Segmentul de probiotice pentru animale a cunoscut o creștere semnificativă datorită presiunii crescânde pentru a reduce utilizarea antibioticelor în hrana animalelor.
În plus, conștientizarea crescândă a proprietarilor de animale de companie, a crescătorilor de vite și a pasionaților cu privire la avantajele probioticelor pentru sănătatea animalelor este de așteptat să creeze oportunități semnificative pentru jucătorii care activează pe segmentul de probiotice pentru animale. Cu toate acestea, în 2020, segmentul uman a ocupat cea mai mare cotă din piața probioticelor.
Arii geografice
Din punct de vedere geografic, este de așteptat ca piața probioticelor din Asia-Pacific să înregistreze cel mai mare CAGR în perioada de prognoză. Creșterea rapidă a pieței probiotice din Asia-Pacific este atribuită conștientizării crescute a consumatorilor cu privire la relația dintre sănătatea digestivă, imunitatea și starea generală de sănătate, populația în creștere cu diabet zaharat și supraponderal în Asia-Pacific și inovațiile în formulările de probiotice.
Mai mult, conștientizarea crescândă a consumatorilor cu privire la probiotice și evoluțiile în creștere legate de probiotice în China contribuie în continuare la creșterea acestei piețe.
Actori cheie
Actorii cheie care operează pe piața mondială a probioticelor sunt Probi AB (Suedia), BioGaia AB (Suedia), Nestlé S.A. (Elveția), Chr. Hasen Holding A/S (Danemarca), Danone SA (Franța), Yakult Honsha Co., Ltd. (Japonia), Lallemand Inc. (Canada), Lifeway Foods Inc. (SUA), Dupont de Nemours, Inc. (SUA) , Kerry Group plc (Irlanda), Archer Daniels Midland Co. (SUA), Deerland Probiotics & Enzymes Inc. (SUA), KeVita, Inc. (o parte a PepsiCo Inc.) (SUA), Evolve BioSystems (SUA), Cell Biotech Co., Ltd. (Coreea) și Probiotical SpA (Italia), printre altele.
Sectorial
Sectorial, piața probioticelor cuprinde următarele categorii:
Produse pentru tulpini de bacterii:
-Produse cu tulpini multi-bacteriene
-Produse pentru tulpini Lactobacillus
-Produse cu tulpină Bifidobacterium
-Produse pentru tulpini Streptococcus Thermophilus
-Produse cu tulpini de bacil
-Alte produse cu tulpini bacteriene
Produse cu tulpini de drojdie;
Alimente și băuturi funcționale pe bază de lactate:
-Iaurt
-Brânză
-Kefir
-Lapte probiotic
-Alte produse lactate
Fără lactate:
-Alternativă la Iaurt
-Alternativă la Kefir
-Sucuri de fructe și legume
-Alimente la cuptor
-Alte produse care nu sunt pe bază de lactate
Suplimente medicale și dietetice:
-Suplimente nutritive
-Nutrienți de specialitate
-Formule pentru sugari
Hrana pentru animale;
Piața probioticelor, după formă:
-Lichid
-Uscat: Capsule și tablete, Pulberi, Semi-solid și geluri, Pachete Stick
Piața probioticelor, de canalul de vânzări:
-Vânzări offline
-Magazine de produse alimentare sănătoase
-Farmaciile
-Supermarket
-Vânzări online
Piața probioticelor, de către utilizatorul final uman:
-Adulți (18-65 ani)
-Seniori (peste 65 de ani)
-Copii și adolescenți (<18 ani)