Exporturile de carne de porc din Brazilia (incluzând aici toate produsele, de la cele proaspete, la cele prelucrate), au ajuns la 135.900 de tone în primele 2 luni ale anului 2020. Aceasta înseamnă o creștere de 32,4% de la an la an.
Datorită noilor niveluri de preț (cu 23,9% mai mari), vânzările pentru această perioadă au generat venituri de 319,1 milioane USD, care sunt cu 66,2% mai mari decât cele înregistrate în primele 2 luni ale anului 2019, cu 192 milioane USD.
Ricardo Santin, directorul executiv al Asociației braziliene de proteine animale (ABPA), a declarat: „Prețul mediu de export rămâne ridicat, presat de o cerere puternică din Asia de proteine animale. Impactul febrei porcine africane pe piețe precum China și Vietnam a menținut livrările ridicate, la niveluri tipice pentru perioada respectivă. ”
Potrivit ABPA, în special luna februarie a fost o lună extraordinară pentru sector, cu precădere atunci când privim spre China. Țara asiatică a cerut cu 161% mai multă carne de porc brazilian în acea lună.
În total, Brazilia a vândut 67.400 de tone doar în februarie. Numărul este un record pentru luna respectivă și a depășit cu 24,7% volumul expediat în aceeași perioadă din 2019. Veniturile lunare din export au ajuns la 154,9 milioane USD, cu 54,6% mai mari decât rezultatul obținut în luna a 2-a a anului 2019, cu 100,2 milioane USD.
Francisco Turra, președintele ABPA, a adăugat: „Problemele logistice specifice care decurg din acțiunile de control Covid-19 nu au generat impacturi semnificative asupra soldului final al exporturilor braziliene. Ajustările logistice au asigurat operațiunile pe piața chineză. Guvernul chinez are prioritate pentru tranzitul alimentelor. "
În plus, Japonia și-a mărit achizițiile de carne de porc din Brazilia, cu un total de 678 de tone în februarie, cu 239% mai mare decât în aceeași lună din 2019.