Tehnologii

195

Exporturile Agricola Bacău, în creștere accelerată

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Dacă în prima jumătate a anului 2015 Grupul de firme Agricola înregistra o creștere a cifrei de afaceri de 3,4% față de perioada similară din 2014, rezultatul cumulat după primele nouă luni ale acestui an arată o creștere a cifrei de afaceri de 4,5% față de primele trei trimestre ale anului 2014, ajungând la 482,859 milioane lei, informează un comunicat de presă al Agricola.

"Accelerarea ritmului de creștere se datorează în special vânzărilor crescute la principalele categorii de produse ale companiilor din Grupul Agricola: carne de pasăre, salamuri crud-uscate, semipreparate din carne și ready-meals. Pe de altă parte, unele companii din grup și-au calibrat activitatea în funcție de contextul de piață și prețul de valorificare a produselor, înregistrând cifre de afaceri în scădere față de anul trecut, respectiv: Aicbac SA (creșterea vacilor pentru lapte și culturi agricole) - 18%, Suinprod Siret SRL (creșterea porcinelor) - 4,3% și Agricola Magazine SRL (rețeaua de magazine Agricola - 16%", se precizează în comunicatul amintit. Agricola Internaţional SA, companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 9 luni o cifră de afaceri similară celei din primele trei trimestre ale anului trecut, ajungând în prezent la circa 269 mil. lei. "Firmele din Grupul Agricola continuă trendul ascendent la care s-au angajat acum câțiva ani. În cazul Agricola Internațional, cifra de afaceri se menține la nivelul anului trecut, situație cauzată în principal de diminuarea vânzărilor de nutrețuri combinate la terți. Cumulat la data de 30 septembrie, vânzările de carne de pui înregistrează o creștere cantitativă cu 4,1% (29.180 tone), comparativ cu perioada similară din 2014, cu un preț mediu mai mic cu 1% față de anul trecut, respectiv o creștere valorică de 3%. în contextul unei scăderi a preţului mediu al pieţei la carnea de pasăre, tendință manifestată atât în piața internă cât și pe piața europeană", declară Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău. Conform sursei citate, cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut în primele nouă luni cu 20%, ajungând la 82,580 mil. lei (față de 68,397 mil lei în 2014). "Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrăm la grupa salamurilor crud-uscate, de 29% în volume, respectiv 28,2% în valoare. Pe total categorie mezeluri, creșterea volumelor este de 15%, în contextul în care am diminuat controlat vânzările de preparate fiert-afumate", precizează Grigore Horoi.  La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la Europrod, "avem o creștere cantitativă de 7% și o creștere a cifrei de afaceri cu 13% față de cea din primele 9 luni ale anului trecut (24,247 mil. lei față de 21,372 mil lei)", adaugă președintele Agricola. Și la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, vânzările au înregistrat o creștere de 7% (46,602 mil. ouă în 9 luni 2015), respectiv o creștere de 20% a cifrei de afaceri (25,045 mil. lei în S1 2015). Agricola a exportat în primele nouă luni aproape 3400 tone carne pasăre, adică 11,6% din totalul volumelor comercializate, în creștere cu 12 procente față de anul trecut. Salbac a crescut volumele de mezeluri exportate cu 4,6% față de anul trecut, ajungând la circa 650 de tone. Europrod a exportat în primele nouă luni ale acestui an cu 25% mai multe semipreparate față de anul trecut, respectiv 354 tone. 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2