În urma fuziunii se va naște Ahold Delhaize, un titan al comerţului cu venituri anuale de peste 54 de miliarde de euro și 50 de milioane de clienţi în fiecare săptămână. Cele două companii pun la comun aproape 400 de mii de angajaţi și o reţea vastă de 6.500 de magazine în ţări precum România, Olanda, Belgia, Indonezia și Statele Unite. Ahold Delhaize va fi al patrulea cel mai mare retailer din Europa și al cincilea din Statele Unite. Însă în noua companie, grupul-mamă al Mega Image va fi fratele cel mic. Delhaize va avea doar 39% din acţiunile noii entităţi, în vreme ce Royal Ahold va deţine grosul de 61%. Poziţiile de top management merg tot la Ahold, odată cu influenţa și controlul asupra companiei. Tranzacţia pare să fie sub așteptările celor care au investit bani în grupul-mamă al Mega Image. Acţiunile Delhaize au scăzut cu 5,4%, în vreme ce titlurile Ahold au urcat brusc. Fuziunea inegală ar putea rescrie planurile Mega Image pentru piaţă românească. Aici strategia a fost de extindere agresivă, însă investiţiile anuale de circa 50 de milioane de euro ar putea fi regândite de grupul controlat de Ahold, care nu s-a arătat niciodată interesat de o extindere în România. Pe piaţa locală, părintele Mega Image operează mai bine de 420 de magazine care i-au adus anul trecut venituri de peste 600 de milioane de euro.