Tehnologii

340

Filigrane digitale pentru a promova reciclarea ambalajelor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

După cum informează ESMagazine, discounterul german Aldi testează filigrane digitale pe ambalajele produselor de marcă proprie, deoarece încearcă să îmbunătățească reciclabilitatea materialelor de ambalare.

Testarea fezabilității

Proiectul pilot face parte dintr-un studiu al inițiativei HolyGrail 2.0, lansat în 2022, pentru a testa fezabilitatea tehnică a filigranelor digitale pentru a promova sortarea ambalajelor din plastic în scop de reciclare.

Aldi a adăugat că inițiativa intră acum în a treia etapă cu un studiu de sortare corespunzător.

Alexander Markov, director general al managementului lanțului național de aprovizionare la Aldi Süd a declarat:

„Pentru a crea condițiile pentru reciclarea de înaltă calitate pe piață, în calitate de membru al inițiativei HolyGrail 2.0, ne străduim să sortăm cât mai mult material posibil în cel mai bun mod posibil și astfel să aducă o contribuție importantă la economia circulară.”

Lipsa infrastructurilor standardizate pentru colectarea, sortarea și reciclarea ambalajelor din plastic a fost identificată drept una dintre cele mai mari provocări în reciclarea plasticului, a remarcat discounterul.

Filigranele digitale

Aldi adaugă filigrane digitale la aproximativ 18 sifonuri de chefir și iaurt sub marca Milsani. Primele produse etichetate cu codurile invizibile sunt deja disponibile în magazine, a adăugat discounterul.

Filigranele digitale conțin, printre altele, informații despre materialul de ambalare.

În instalațiile de reciclare, camerele speciale citesc datele relevante și ajută la sortarea materialelor de ambalare în fluxurile individuale de deșeuri pentru o reciclare mai bună.

În 2020, Mondelēz International a anunțat planuri de a testa tehnologia filigranului digital în asociere cu AIM - Asociația Europeană a Mărcilor - și alte companii și organizații europene pentru a testa tehnologia.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2