În ciuda accentului tot mai mare pe schimbarea tiparelor alimentare, o proporție semnificativă de consumatori continuă să încorporeze produse lactate în dieta lor.
Flexitarienii, mari amatori de lactate
Acest lucru se aplică în special celor care urmează o abordare flexitariană și care manifestă mai puțină reticență în a evita produsele lactate în comparație cu carnea. În plus, consumatorii văd lactatele ca un factor care contribuie la o dietă generală echilibrată, datorită asocierii lor cu nutrienți esențiali, cum ar fi proteinele, calciul și diverse vitamine și minerale.
În timp ce consumul de lapte proaspăt a scăzut în ultimele decenii, mulți optând pentru băuturi funcționale alternative, acesta rămâne un ingredient de bază în băuturile calde.
Deși sectorul laptelui pe bază de plante a înregistrat o creștere substanțială, acesta rămâne încă în urmă pe piața produselor lactate, mulți consumatori dispuși să treacă între opțiunile de lapte și cele pe bază de plante în funcție de ocazie.
În plus, produsele lactate, cum ar fi iaurtul, sunt alegeri populare pentru gustare, multe persoane le consideră o alternativă mai bună pentru tine și fără vinovăție la articole precum ciocolata și cofetarie.
Consumatorii reduc consumul de produse neesențiale
În general, consumatorii spun că obiceiurile lor de consum de lactate au rămas constante în ultimii ani, subliniind importanța lactatelor în dieta lor și indicând o reticență de a reduce consumul din motive de sănătate sau financiare, în special pe fondul creșterii prețurilor.
Excepția de la acest model poate fi observată prin scăderea consumului de înghețată. De exemplu, cunoștințele consumatorilor FMCG Gurus indică faptul că, acolo unde aproape trei din zece consumatori își exprimă dorința de a-și reduce consumul, reflectând o tendință de reducere a produselor indulgente și percepute neesențiale, mai puțin sănătoase în perioadele de incertitudine financiară, deși capacitatea a face acest lucru poate să nu se alinieze pe deplin cu atitudinile.
În timp ce unii consumatori își măresc consumul de soia și lapte proaspăt în căutarea unor opțiuni mai sănătoase și mai durabile, o parte notabilă a căutat în mod activ să-și reducă aportul, semnalând condiții mai dificile pentru piața pe bază de plante în comparație cu acum câțiva ani.
Consumatorii verifică etichetarea nutrițională
Consumatorii manifestă interes pentru informațiile nutriționale atunci când aleg produse lactate, integritatea ingredientelor influențând în mod semnificativ percepția lor asupra valorii în timp ce navighează prin modificarea obiceiurilor de cumpărare pentru a gestiona creșterea prețurilor, urmărind în același timp să minimizeze sacrificiile.
În special, consumatorii sunt cei mai înclinați să verifice etichetele nutriționale atunci când cumpără produse lactate proaspete. De exemplu, cercetarea de piață a FMCG Gurus arată că 64% dintre consumatorii care achiziționează astfel de produse spun că verifică în mod regulat etichetarea nutrițională în categoria laptelui proaspăt.
Acest lucru subliniază o concentrare larg răspândită pe conținutul nutrițional în categoriile percepute ca fiind mai sănătoase, arătând în același timp mai puțină atenție în categoriile legate de răsfăț. În plus, în categoria laptelui, consumatorii sunt înclinați să verifice etichetele nutriționale pentru a evalua prospețimea produsului, în special pentru produsele perisabile.
Necesitatea ca informațiile despre produs să fie ușor accesibile și transparente, permite consumatorilor să ia decizii mai informate cu privire la profilul nutrițional al unui produs în câteva secunde.
Puritatea și prospețimea vin mână în mână
Percepțiile despre calitate, siguranță și valoare în industria produselor lactate sunt influențate în mod semnificativ de prospețime, reflectând abordarea mai atentă a consumatorilor în ceea ce privește cheltuielile și controlul sporit al acestora cu privire la cea mai bună valoare pentru banii lor.
Prospețimea este asociată în mod obișnuit cu naturalețea și produsele fără aditivi, concepte care au fost martorii unei creșteri notabile a recunoașterii consumatorilor între 2021 și 2023.
De exemplu, cunoștințele consumatorilor FMCG Gurus arată că 71% dintre consumatori au considerat că afirmațiile naturale au modelat percepțiile asupra faptului că un produsul este cu adevărat proaspăt în 2023. În comparație, doar 43% dintre consumatorii globali s-au simțit astfel în 2021.
Această schimbare post-pandemie sugerează un accent scăzut pe povestea și originea produsului, consumatorii acordând prioritate sănătății și purității față de preocupările legate de lanțurile de aprovizionare.
Raportul subliniază preferința consumatorului pentru ingredientele autentice care sunt percepute ca benefice pentru bunăstarea generală și pentru mediu. (Foto: Freepik)