171
Într-o analiză efectuată de organizația internațională de cercetare International Grocery Data-IGD, referitoare la dezvoltarea retail-ului în Europa, se afirmă că piețele majore, cum ar fi Rusia și România, vor fi motoarele care vor determina creșterea ramurii europene a FMCG. Discounterii și magazinele de lux vor continua să-și extindă accesul.Comercianții cu amănuntul local se extind În următorii cinci ani, vânzările de alimente vor crește de trei ori mai rapid în Europa Centrală și de Est, comparativ cu Europa de Vest. Industria europeană de produse alimentare cu amănuntul va crește cu 3,8% anual în același interval de timp. Însă, creșterea anuală pentru Europa Centrală și de Est va fi de 6,5%, față de 2,4% pentru Europa de Vest. "Mulți comercianți cu amănuntul local și, mai ales discounterii, au pus la punct planuri majore de expansiune pentru piețe precum Rusia și România, unde eforturile de consolidare au fost deocamdate limitate. Însă, până în 2022, ele se vor accentua, fapt car va accelera creșterea volumului activității discouterilor pe cele două piețe", a declarat Milos Ryba, expert IGD. Magazinul discout, destinația principală a consumatorilor români Chiar dacă marile magazine vor continua să domine, el prevede, de asemenea, că discounterii vor afișa cea mai dinamică creștere a cifrei de afaceri, până în 2022, datorită deschiderilor noilor magazine și unei actualizări pentru rețlele actuale. Discounterii doresc să devină destinația principală pentru mai mulți clienți și de aceea își vor spori prezența în centrele orașelor, în zonele urbane și în zonele comerciale. "Mulți discounteri își vor extinde gama de produse, astfel încât să rămână relevanți pentru clienții contemporani. Începând cu ready meal, preparate și gamele de produse premium, discounterii vor continua să atragă noi clienți și să-și consolideze poziția pe piață, mai ales în cele două țări". (aproape) Totul, doar de la ei! "Formula de comoditate va continua să funcționeze bine, cu o creștere puternică în întreaga Europă. Mulți comercianți cu amănuntul multi-chanel și-au transformat investițiile spre formulele de conveniență, adaptându-și oferta de produse și game, la nevoile locale.“ Acest lucru este cu siguranță adevărat pentru cei mai mari trei comercianți cu amănuntul din această ramură: În România, magazinele de proximitate vor câștiga în importanță, în strategia Carrefour, până în 2022, creând formule care satisfac nevoile specifice, cum ar fi alimentele de strictă necesitate dar și alimentele ecologice. Formula de confort a retailerului Magnit își va extinde prezența în marile orașe ale Rusiei de Vest, extindând rapid rețeaua de magazine. Strategia Tesco a evoluat de la o rețea de magazine mai mari, la o mai mare comoditate și o gamă locală de produse, iar prezența Tesco în România se apropie cu pași mari. Hipermarketurile și supermarketurile europene investesc în noi formule, cum ar fi restaurantele din magazine și serviciile suplimentare, precum farmaciile și francizele pentru magazine, conform strategiei retailerilor de a determina consumatorii să cumpere totul, doar de la ei.