Potrivit sursei, cu 41 litri/locuitor, francezii sunt catalogati mici consumatori de lapte, raportati la nord-europeni, finlandezii avand, de exemplu, un consum de 111 litri/locuitor. Franta nu reprezinta totusi o exceptie in privinta consumului de lapte, aceasta tendinta fiind constatata, in ultimii ani, in mai multe tari dezvoltate. Daca, anul trecut, vanzarile de lapte in ambalaj au avut un recul de 2,3% si o crestere de 1% in valoare, in Franta, laptele bio este cel care a dus la o crestere cu 8%, in acest segment. Cu toate acestea, la inceputul anului 2012, vanzarile de lapte sunt din nou in crestere, cu 1,3%, datorita laptelui bio, ce consemneaza un spor de 2,4% si a celui UHT semi-degresat, cu un aport pozitiv de 3,9%. Francezii cu varsta pana in 18 ani consuma mai mult de o treime din laptele de consum, odata cu inaintarea in varsta consumul fiind ridicat. La fiecare masa, consumul de lapte se reduce, cu exceptia celui consumat la micul dejun (din 2007, ridicat cu peste 4 puncte). Numarul referintelor de la raionul lactate tinde spre progres, in magazine, ajungand la 79 de referinte, cu 28% mai mult fata de 2007. Acestea sunt produse bio, urmate de laptele cu arome, cel cu continut redus de lactoza si laptele produs in Franta. Cel din urma este atractiv pentru consumatori, tinand cont de faptul ca numai 14% din laptele colectat in aceasta tara este destinat producerii laptelui de consum.