222

GfK:Laptele și brânza, în topul creșterii pe private label

autor

MeetMilk.ro

distribuie

(Mediafax) Romanii cumpara din ce in ce mai multe produse alimentare sub marca proprie a retailerilor, al caror pret este cu pana la 20% sub cel al brandurilor, acestea ajungand sa reprezinte 15% din piata de retail, adica aproape 2,6 miliarde euro. "Cota de piata a marcilor private in 2013 reprezinta 15% din piata locala de FMCG, dublu fata de 2010. Discounterii si hipermarketurile inregistreaza cele mai mari vanzari de marci private, iar categoriile cu cea mai buna dinamica sunt lactatele", a declarat Raluca Raschip (foto), consumer goods & retail director GfK Romania. Segmentul de pret mediu (mainstream brands - n.r.) este cel mai afectat de cresterea marcilor proprii, ponderea acestuia in total piata scazand de la 46% la finalul anului 2012 la 43% in prima jumatate a anului. Brandurile premium au ramas la acelasi nivel, de 19%, in timp ce marcile economice cresc odata cu marcile private, ponderea acestora ajungand la finalul primelor sase luni la 24%, de la 22% in 2012, potrivit unei prezentari GfK. Marcile private sunt cumparate in principal de la discounteri (40%) si de la hipermarketuri (32%). De altfel, marcile private detin si cea mai mare pondere gamele de produse ale magazinele cu profil discount, respectiv de 80% in cazul Lidl, 20% in cazul Penny Market si 18% in cazul Kaufland. In cazul hipermarketurilor, ponderea marcilor private este de 13% la Carrefour si de 6% la Auchan. Toti retailerii mari din Romania, precum Kaufland, Carrefour, Lidl, Auchan, Penny&XXL, Mega Image, Cora, Profi si Billa, detin o gama de produse sub marca proprie, multe dintre acestea fiind fabricate in Romania. Acestea sunt cu pana la 20% mai ieftine decat cele de brand. Principalele categorii de produse pe care retailerii au dezvoltat marci proprii sunt cele de baza. Raluca Raschip declara la mijlocul lunii noiembrie ca in acest an consumul total de bunuri de larg consum (FMCG) va creste. Potrivit GfK, numarul de gospodarii care au cumparat cel putin o data o marca privata din orice format de retail a atins potentialul maxim inca din 2011, mai mult de 9 din 10 gospodarii din Romania achizitionand marci private, iar ulterior s-a intrat intr-o etapa de consolidare, in care cumparatorii devin loiali marcilor private. Printre categoriile cu cea mai mare cota de piata in volum erau branza si iaurtul. Anul trecut, potrivit unui raport al Consiliului Concurentei, vanzarile de produse marca privata ale retailerilor au crescut, fata de 2011, cu 34% pe categoria alimentelor.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2