190
Compania Cris-Tim, care în acest an serbează 25 de ani de activitate, a fost în cursul lunii august în atenția publicației de specialitate de circulație internațională Global Meat News, care a evidențiat-o pentru investițiile efectuate în dezvoltare. Potrivit sursei citate, procesorul de carne din România Cris-Tim SRL a finalizat investiții în valoare de aproximativ 1,7 milioane de euro cu scopul de a-și îmbunătăți capacitățile de ambalare a cărnii și de a-și dezvolta gama de produse. Radu Timiș, co-proprietar al companiei, a declarat că primele șase luni ale acestui an au permis companiei Cris-Tim să raporteze o creștere solidă a vânzărilor, dar că prețurile materiilor prime și investițiile procesatorului de carne în modernizarea capacităților au exercitat presiuni asupra profitabilității firmei. Vânzările în creștere ”Din punct de vedere al producției, ne-am atins obiectivele, pe măsură ce am înregistrat o creștere de 12% în primele șase luni ale acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Veniturile noastre au crescut cu 14-15% în această perioadă ”, a spus Timiș. Acestea fiind spuse, profiturile procesatorilor de carne au scăzut în primele șase luni ale anului 2017, în principal datorită investițiilor făcute în capacitatea de ambalare a mărcii și a Cris-Tim, precum și ”faptul că prețurile materiilor prime au crescut cu 42% în această perioadă ”, potrivit co-proprietarului companiei. Timiș a mai spus că, printre altele, compania a investit pentru modernizarea procesului de producție a cârnaților și introducerea unor noi produse pe piață. De asemenea, a modernizat etichetarea produselor sale. Prețurile materiilor prime exercită presiuni asupra profiturilor Conform omului de afaceri, in ciuda preturilor semnificativ mai mari la materiile prime, procesatorul de carne a decis sa majoreze preturile produselor sale cu doar 10-12% in prima jumatate a acestui an. ”Creșterea prețurilor este răspândită în timp și, din păcate, producătorii vor acoperi diferența. Dacă creștem prețul produselor noastre acum, riscăm că consumatorii se vor întoarce la produse ieftine și de calitate scăzută”, a spus Timiș, însă a precizat: ”Nu, nu știu dacă piața va suferi o creștere imediată a prețurilor de cel puțin 25%”. Anul trecut, Cris-Tim a raportat venituri de peste 120 milioane de euro, potrivit datelor furnizate de firma. În plus față de piața internă, compania românească exportă aproximativ 10% din producția sa pe mai multe piețe străine, UE dominând structura exportului Cris-Tim. Acestea includ Marea Britanie, Irlanda, Germania, Danemarca, Suedia, Austria, Spania, Portugalia, Italia, Franța, Belgia, Grecia, Republica Cehă, Ungaria și Cipru În afara UE, Cris-Tim își exporta produsele în Moldova. Înființată în 1992 de Radu și Cristina Timiș, Cris-Tim are sediul în capitala țării, București. Procesorul de carne vinde o gamă largă de produse prelucrate din carne de porc și de carne de pasăre sub mărcile Cris-Tim, Matache Macelaru, Vitality, Alpinia și Bunatati. Gama de produse a companiei este compusă din cârnați, șuncă, carne de brânză, salam și altele, potrivit datelor publicate de Cris-Tim.