293
În data de 16 iunie, consumatorii dintr-un magazin Mega Image din sectorul 5, str. Ion Mincu, au putut privi doi șobolani în vitrina raionului de patiserie, acolo unde se hrăneau cu produsele aflate la vânzare.
Consumatorii au făcut fotografii pe care, ulterior, le-au postat pe paginile de socializare, dar le-au transmis și unor posturi de televiziune.
Sesizați, cei aflați în conducerea acestui lanț de magazine care se dorește a se plasa în elita comerțului modern, au transmis că magazinul în cauză a fost deratizat cu doar două zile înainte de acest grav incident.
Într-un comunicat transmis presei, conducerea Mega Image a declarat: ” „Ne dorim să acordăm scuze tuturor clienților noștri în urma incidentului neplăcut petrecut în magazinul nostru din Ion Mincu și să asigurăm pe această cale că intervenim frecvent în magazinele noastre cu soluții de deratizare la un interval mult mai des decât prevederile legale, mai ales că în anumite zone sunt foarte multe surse externe pe care nu le putem controla.
În magazinul menționat, care se află la parterul unei clădiri vechi, ultima deratizare a avut loc în cursul zilei de ieri. Pentru că ne dorim să luăm măsuri suplimentare, am închis astăzi magazinul și vom acționa cu un tratament de eradicare mai puternic. De asemenea, spațiul din magazin este și va fi în continuare igienizat după fiecare tratament pentru a asigura toate condițiile de siguranță alimentară.
În prezent, analizăm soluții de izolare completă a magazinelor de sursele externe pentru a rămâne în siguranță. Vom lua toate măsurile care țin de noi și vom monitoriza în continuare magazinele noastre pentru a preveni incidente de acest fel”.
Precizăm că rozătoarele sunt purtătoare de viruși ai unor boli extrem de grave și pot transmite la o ciumă, meningită, encefalită, viroză respiratorie cu hantavirus, etc.
Din păcate, acesta este unul dintre cele mai grave încălcări ale normelor de igienă și siguranță alimentară din retailul alimentar românesc din acest an.
Situația în sine probează, pe de o parte, totala lipsă de profesionalism a conducerii Mega Image, aceea care, urmărind o extindere a afacerilor și a profitului, au uitat să investească și în măsurile de igienă, în managementul de risc alimentar și de siguranță alimentară.
Concomitent, situația de față reflectă și carențe cu risc zoonotic major, în pregătirea personalului din magazine care, iată, dă dovadă de o indolență ridicată la rang de artă realmente virală și de o totală lipsă de preocupare pentru respectarea normelor unui comerț sigur și civilizat, uitând că grija primordială trebuie să fie consumatorul și siguranța alimentară, și nu profitul.
Solicităm autorităților abilitate în domeniu să ia măsuri care, ulterior, să fie comunicate presei, pentru a fi cunoscute de consumatori.