320
Grupul DIANA continuă să iși acopere segmentele de piață pe care joacă la cele mai inalte standarde de calitate și eficiență, in ciuda dificultăților de care afectează aceste industrii. Despre activitatea grupului, am stat de vorbă cu doamna Diana Ilie Crăciunescu - Managing Partner Grup DIANA, in interviul de mai jos. Iată ce ne-a declarat:
Meat.Milk: Cum au evoluat afacerile grupului DIANA în prima jumătate a anului 2022?
Diana Ilie Crăciunescu: Prima jumătate a anului 2022 a fost sub semnul creșterii pentru grupul DIANA, care a preluat integral compania MAGIC TIC TAC, adăugându-și astfel în portofoliu, în completarea abatorului, fabricii de mezeluri și a rețelei de retail Magazine DIANA, brandul Pescăria Magic, gestionând acum și o fabrică dotată cu tehnologie la standarde de vârf ale industriei de procesare a peștelui și o rețea proprie de magazine de desfacere.
Toate zonele de business în care activăm acum, industria cărnii, industria peștelui și retailul, au resimțit din plin efectele inflației de două cifre, reculul în consum,fluxul continuu de perturbări din mediul extern, pandemia, războiul, implicațiile financiare și de ordin psihologic ale acestora.
Toate au afectat inclusiv categorii de produse de bază ori categorii cu mulți consumatori loiali. Ne-am adaptat din mers, am revizuit strategii, am prioritizat atenuarea pe cât de mult posibil a efectelor asupra partenerilor și clienților noștri finali și am reușit să ne încadrăm în țintele și indicatorii pe care ni i-am propus, pe toate liniile de afaceri.
MM: Cum s-a finalizat acțiunea de extindere și modernizare a companiei și care sunt beneficiile acestei acțiuni?
DIC: Proiectul de dezvoltare și retehnologizare a zonei de producție DIANA Abator și Fabrică de Mezeluri a fost unul de anvergură, ale cărui costuri au depășit 8 milioane de euro. În practică, acestă investiție s-a tradus prin extinderea și retehnologizarea fabricii de mezeluri (linii automate de feliere calibrată, de marinare, tehnologii de afumare de ultimă generație), paralel cu secțiile de tranșare, ambalare și livrare/picking.
Rezultatele se văd într-o politică de produs concentrată pe diversificarea ofertei - dezvoltarea de noi produse, îmbunătățirea celor deja aflate în portofoliu - și a posibilităților de ambalare - calibrarea cantităților, adaptarea la nevoia crescută de siguranță a consumatorilor.
Grație acestui proiect, am reușit să ne adaptăm rapid pe preferințe și comportamente de consum aflate într-o permanentă dinamică în ultimii ani și astfel reușim să ținem pasul cu cerințele impuse de mixul de canale de vânzare pe care suntem prezenți.
MM: Care au fost noutățile pe care le-ați propus consumatorilor?
DIC: Diversificarea portofoliului de produse, ca număr de sortimente, dar și variante de ambalare și gramaje adecvate ocaziilor de consum și tipului de client, acoperind astfel cât mai multe preferințe și bugete, este o țintă constantă.
Astfel, răspunzând semnalelor din piață, am introdus noi variante de gramaj pentru produse din gamele carne fresh și produse pentru grătar. De asemenea, recent am extins Gama de Produse Boierești. Celor 3 produse obținute din carne proaspătă (ceafă fără os, mușchi și piept de porc), ușor afumate, feliate și ambalate în atmosferă protectoare, li s-a adăgat Deliciul Boierului. O terină preparată din carne și organe de porc, creată cu respect pentru arta culinară, arome consacrate, bogăția și armonia gusturilor.
Produsul, ambalat în caserole cu greutate fixă de 500 de grame, a fost bine primit de clienți, în rețeaua de retail a grupului și punctele de vânzare ale partenerilor.
MM: Cum ați făcut față majorărilor de prețuri la energie?
DIC: Noile posibilități tehnologice și logistica de care dispunem ne-au permissă eficientizăm fluxurile de producție, dar ele nu pot contracara în totalitate lanțul de efecte generat de majorarea prețurilor la utilități.
Pentru linia de business DIANA Abator și Fabrică de Mezeluri, în continuarea proiectului de extindere și retehnologizare,dezvoltăm acum un alt proiect de mari dimensiuni, care vizează implementarea de măsuri de eficiență energetică, în vederea înregistrării de economii în consumul de energie și evitarea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Practic, un proiect gândit să răspundă atât misiunii noastre de a acționa sustenabil, dar și provocărilor economice cu care se confruntă toți producătorii în această perioadă.
MM: În ce măsură a fost afectată activitatea abatorului companiei, în condițiile evoluției PPA în România?
DIC: Pesta porcină este un factor care a generat și va continua să genereze unde masive de șoc în industria de procesare a cărnii. Decimarea efectivelor de animale ale marilor crescători din țară și din Europa a crescut mult costurile materiei prime.
Diviziile noastre de achiziții fac eforturi concentrate pentru a asigura necesarul, în cantitățile și la calitatea cerută de standardele companiei.Adăugând creșterile de preț la utilități şi accelerarea inflaţiei, ajungem la o explozie a costurilor de producție.
Am ales să actualizăm prețurile mai lent și în procente mai mici decât ne-au crescut costurile, în încercarea de a diminua impactul asupra colaboratorilor și clienților, ne-am bazat pe relațiile bune create în timp cu furnizorii tradiționali și în același timp am încercat să identificăm noi surse de aprovizionare.
MM: Ce pondere are categoria de produse Gourmet și care este evoluția pe acest segment?
DIC: Trendul Gourmet este încă bine reprezentat în preferințele consumatorilor, chiar și având la dispoziție bugete de cumpărături care se resimt în contextul actual. Consumatorii acestui segment rămân fideli, intervenind mai degrabă sub aspectul cantităților, fără să se îndrepte spre alte paliere de produse.
În portofoliul nostru sunt integrate produse uscate și crud-uscate (o gamă care include de la mușchi, ceafă și pastramă la sortimente de cârnați), care evoluează bine pe toate canalele de vânzare, dar și sortimente oarecum mai nișate, cu care ne adresăm pasionaților de bucătăria gourmet și dedicat doar în anumite puncte de distribuție.
Sunt produse premium, care aduc combinații rafinate de gusturi și arome sofisticate -mușchiul de porc cu verdeață sau cu gust de portocală, antricotul de vită, marinat, cu verdeață sau portocală, vrăbioara de vită condimentată, sau mușchiulețul de porc marinat, în prapure.
MM: La câte magazine DIANA a ajuns rețeaua de retail a grupului?
DIC: Rețeaua de retail Magazine DIANA numără în acest moment 66 de magazine, cu formate care merg de la magazine de producător până la supermarketuri cu suprafețe de 1000 de metri pătrați.
Concomitent cu proiectele de reamenajare, upgradare a standardelor spațiilor din toate cele 6 județe în care suntem prezenți, am deschis anul acesta un magazin în Pitești, aducând la 5 numărul locațiilor din județul Argeș, unul la Copăcelu, Vâlcea până la finalul anului sunt programate alte inaugurări, în județul Vâlcea. O altă serie de proiecte de rebranding și modernizare va viza și rețeaua de magazine Pescăria Magic, recent preluată.
MM: Care sunt proiectele grupului DIANA pentru a doua jumătate a anului 2022?
DIC: Pentru abator și fabrica de mezeluri, proiectele pe termen mediu se concentrează pe diversificarea producției, mărirea capacității de ambalare, continuarea digitalizării.
În condițiile extinderii activității grupului prin preluarea zonei de producție pentru peşte refrigerat, congelat, procesat (marinat, sărat, afumat) şi preparate din peşte Pescăria Magic, pentru următoarele luni sunt proiectate și calendare pentru rebranding, reorganizarea acestei noi linii de business, de aliniere la standardele și practicile grupului, de integrarea a echipei în vederea asigurării unor fluxuri de comunicare productive între divizii.
MM: Vă mulțumim și vă urăm succes.