296
Hard-discounterul rus Svetofor a anunțat intenția de a se lansa în România sub marca ”Mere”, urmând a deschide 100 de magazine în următorii doi ani, informează European Supermarket Magazine. Potrivit lui Andrei Filip, manager de aprovizionare la Torgservice RM, care reprezinta afacerea Svetofor in Romania, primul magazin va fi deschis in septembrie la Snagov, la aproximativ 40 de kilometri nord de Bucuresti, urmat de un alt magazin in Brasov in aceeasi luna. Filip a adăugat că strategia pentru piața românească va fi adaptată în timp, în funcție de cerințele pieței, dar nu a furnizat date financiare. Suprafața medie a magazinelor, care va viza familiile cu venituri mici și medii, va fi între 800 și 1200 de metri pătrați. Magazinele vor cuprinde 70% produse alimentare și 30% produse nealimentare. Fondată în 2009, Svetofor operează aproximativ 600 de magazine în Rusia și are o prezență în Belarus, Kazahstan și Azerbaidjan. Compania intenționează să extindă acoperirea internațională, inclusiv în Polonia, Germania și Moldova. Piața modernă de comerț cu amănuntul din România este în valoare de 12 miliarde de euro și este dominată de un număr mic de jucători. În segmentul discount, Svetofor va concura cu retailerii germani Lidl și Penny Market, care au deja peste 200 de magazine.