Stiri

144

Hipermarket-urile din Grecia grav afectate de scăderea cruntă a consumului

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Primele trei luni ale acestui an reprezintă unul dintre cele mai slabe trimestre din istorie pentru supermarketurile din Grecia, vânzările scăzând cu aproape 8% faţă de perioada similară din 2015, scrie Kathimerini.   Declinul nu este rezultatul unor reduceri mari de preţuri, datele sugerând, din contră, o creştere modestă. Principalul motiv este scăderea cererii. Consumatorii cheltuie acum mai puţin până şi pentru produse de strictă necesitate.   O analiză a firmei de cercetare a pieţei IRI arată că trendul descendent care a început în a doua jumătate a anului trecut a luat amploare în primul trimestru din 2016. Vânzările au scăzut în valoare  cu 6% în ianuarie faţă de aceeaşi lună din 2015, cu 8,3% în februarie şi cu 8,8% în martie.   În volum, declinul este şi mai accentuat. În acest sens, în martie vânzările supermarketurilor s-au redus cu 13,5%, în februarie cu 11,7%, iar în ianuarie cu 11,2%. Cea mai puternică scădere, în perioada analizată, au înregistrat-o vânzările de alimente: -8,4% în valoare şi -13% în volum. (În imagine, un magazin din Grecia; Foto Daily Mail-6 iunie 2016)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2