Repere

294

Iată cum valorifică procesatorii de alimente sănătatea intestinală

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Sănătatea intestinală se dovedește a fi extrem de populară în rândul consumatorilor și extrem de profitabilă pentru producătorii de alimente și băuturi. Din punct de vedere financiar, este cadoul care continuă să ofere mult profit, se arată într-un studiu citat de FoodNavigator.

De ce a devenit atât de popular tendința sănătății intestinale?

Tendința sănătății intestinale este aici pentru a rămâne. Și spre deosebire de alte tendințe (pe bază de plante, mă uit la tine) nu dă semne de încetinire.

Deci, de ce este tendința de sănătate intestinală atât de reușită și cum au transformat-o producătorii în mina de aur în care a devenit?

Până acum, mulți sunt familiarizați cu termeni precum microbiomul și probioticele (am inclus o casetă de informații mai jos, dacă nu sunteți familiarizat). De fapt, pentru unii consumatori, acești termeni au intrat în limbajul obișnuit într-un mod pe care puțini l-ar fi prezis în urmă cu doar un deceniu.

Potrivit Asociației Internaționale de Probiotice (IPA), 63% dintre consumatorii europeni intervievați știau ce sunt probioticele și alimentele probiotice.

„Trăim într-o perioadă în care o simplă căutare pe Google pentru „produse probiotice” arată peste 94 de milioane de accesări”, spune un purtător de cuvânt al IPA. „Piața probioticelor se extinde continuu odată cu globalizarea vânzărilor online, iar probioticele sunt din ce în ce mai populare și promovate pe scară largă pe internet”.

Și acest lucru nu se limitează doar la Europa. Cifrele companiei de cercetare de piață, Mintel, arată că aproape trei din cinci adulți din SUA spun că încearcă să mănânce alimente care încurajează un intestin sănătos.

Mai mult, firma de cercetare de piață, Marketresearch.biz, estimează că piața globală a produselor de sănătate digestivă va atinge o valoare de aproximativ 94,4 miliarde USD în următorul deceniu (2032).

Deci, de ce sănătatea intestinală a devenit atât de populară?

Mulți consumatori au devenit conștienți de conceptul de produse alimentare și băuturi prietenoase cu intestinul odată cu lansarea băuturilor probiotice din lapte precum Yakult, Actimel și Muller Vitality încă din anii 1990.

„Înțelegerea de către consumatori a sănătății intestinale a crescut semnificativ în ultimii ani și atribuim acest lucru diverșilor factori”, a declarat Reshma Patel, manager de marketing la Yakult UK, pentru FoodNavigator.

„În timp ce probioticele sunt recunoscute la nivel global de ceva timp, acest lucru este relativ recent progresele științifice au evidențiat impactul profund al sănătății intestinale asupra bunăstării generale.

Se extinde mult dincolo de digestie, cu dovezi tot mai mari care dezvăluie interconexiunea organelor majore ale corpului, cu intestinul în centrul acestui sistem complex. O altă forță motrice a fost o schimbare culturală către măsuri preventive de sănătate, mai degrabă decât concentrarea doar pe vindecare.

Oamenii sunt din ce în ce mai proactivi în menținerea sănătății, mai degrabă decât să aștepte ca bolile sau bolile să lovească.”

De atunci, interesul și înțelegerea consumatorilor au crescut exponențial. Unul dintre motivele potențiale pentru aceasta este creșterea problemelor gastro-intestinale.

„Datele actuale sugerează că incidența și prevalența acestor tulburări gastro-intestinale, care includ cele mai frecvente tulburări funcționale, sunt în general în creștere, cele mai mari rate raportate în țările din estul Europei și în părțile mai puțin bogate ale Europei de Vest”, explică un purtător de cuvânt al United. Gastroenterologie Europeană (UEG).

Mai mult, cifrele UEG arată că tulburările gastrointestinale și hepatice sunt responsabile pentru aproximativ un milion de decese în Europa în fiecare an și sunt asociate cu morbiditate substanțială și costuri de asistență medicală.

Cum au monetizat producătorii sănătatea intestinală?

Nu este surprinzător că acolo unde conduc consumatorii, producătorii de alimente și băuturi urmează, iar când vine vorba de sănătatea intestinală, urmăresc ei... în mare măsură.

De la băuturi prietenoase cu intestinul până la flapjacks prietenoase cu intestinul, industria alimentară și a băuturilor este plină de produse prietenoase cu intestinul. Dar, împreună cu afirmațiile de marketing pentru sănătatea intestinală, probabil mai puțin legitime (fără menționarea numelor!), vine și o adevărată inovație.

Firmele din întreaga lume dezvoltă noi produse pentru a sprijini sănătatea intestinală a oamenilor de toate vârstele. Start-up-ul olandez de ingrediente, NutriLeads, explorează potențialul de sănătate intestinală al morcovilor, în timp ce start-up-ul britanic Little Inca, dezvoltă produse pentru a susține microbiota intestinală a sugarilor, cu alimente pentru copii pe bază de quinoa.

„În ultimii zece ani, brevetele și dosarele legate de alimente și băuturi cu probiotice adăugate la ele tocmai au crescut”, a spus Miller de la Mintel în timpul unei serii recente de webinar Fi. „Am observat o creștere exponențială a produselor infuzate cu probiotice”.

Ce urmează pentru tendința sănătății intestinale?

Tendința sănătății intestinale este în creștere și în sus, cu interesul consumatorilor, înțelegerea și cererea pentru produse prietenoase cu intestinul, continuând să crească.

„Sănătatea intestinală este într-adevăr un domeniu important în alimente și băuturi, în special în alimente și băuturi funcționale”, spune Rick Miller, director asociat pentru nutriție specializată la firma de cercetare de piață Mintel, „Se îndepărtează de zonele comune pe care le-am fi asociat cu intestinul sănătatea în alimente și băuturi, care este managementul funcțional și clinic și trecerea în sprijinul zilnic pentru sănătatea intestinului, deci pentru afecțiuni precum balonarea funcțională și sindromul intestinului iritabil.

Ghid pentru termenii de sănătate intestinală

Iată un scurt ghid de termeni cu referire la conceptul de să nătate intestinală:

Ceeste microbiomul intestinal?

Fiecare dintre noi are trilioane de microbi sau bacterii care trăiesc în intestin. Acestea sunt denumite în mod colectiv microbiomul intestinal. Cele mai comune două specii de bacterii utile găsite în microbiomul nostru intestinal sunt Lactobacillus și Bifidobacteria.

Menținerea unui echilibru sănătos între bacteriile utile (bune) și bacteriile inutile (rele) este fundamentală în susținerea unui sistem digestiv sănătos, intestinul fiind acum înțeles ca fiind esențial pentru sănătate, conținând mai mult de 70% din sistemul nostru imunitar.

Microbiomul intestinal a fost legat nu doar de sănătatea intestinală, ci și de sănătatea întregului organism. Axa intestin-creier sau comunicarea dintre intestin și creier este o funcție fundamentală cercetată în prezent de oamenii de știință și, de asemenea, câștigând o recunoaștere pe scară largă în rândul consumatorilor.

Axa intestin-piele și axa intestin-ficat sunt alte două conexiuni care încep să fie studiate și înțelese. În plus, sănătatea intestinului a fost, de asemenea, legată de prevenirea cancerului colorectal și a altor boli cronice.

Ce sunt prebioticele din alimente?

Prebioticele din alimente sunt compuși care susțin microorganismele benefice sau bacteriile bune din intestin (tractul gastrointestinal).

Prebioticele dietetice sunt de obicei compuși de fibre nedigerabili care trec nedigerați prin partea superioară a tractului gastrointestinal, susținând creșterea bacteriilor „bune” din colon. Ele pot fi găsite într-o multitudine de alimente, inclusiv migdale, banane, grâu integral, porumb, secară și orz și semințe de in.

Ce sunt probioticele din alimente?

Probioticele din alimente sunt microorganisme vii descrise adesea ca bacterii utile sau „bune”, deoarece vă ajută să vă mențineți intestinul sănătos. Probioticele sunt disponibile în alimente precum iaurtul viu.

Ce sunt postbioticele în alimente?

Postbioticele, cunoscute și ca metabiotice, biogenice sau metaboliți, sunt un produs rezidual, produs atunci când organismul digeră prebioticele și probioticele. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2