615
Comercianții cu amănuntul care nu experimentează astăzi inteligența artificială generativă riscă să rateze miliarde de oportunități de afaceri, iar această revoluție este cel puțin la fel de importantă ca începutul economiei mobile acum 15 ani, se arată într-o analiză publicată de RetailDetail.
Zorii unei revoluții AI
„Când utilizatorii aplicației Albert Heijn scanează imaginea unui fel de mâncare dintr-o revistă, acea aplicație poate descifra ceea ce este afișat în imagine, extrage ingredientele, le poate potrivi cu produse din gama lanțului de supermarketuri și poate crea o listă de cumpărături din ele, ca sa le poti comanda imediat.
Carrefour are inițiative similare, cum ar fi chatbot-ul Hopla”, spune Manas Bharadwaj, consilier pentru industria de retail la Microsoft, care a câștigat experiență în retail de-a lungul deceniilor în diferite roluri la Ahold Delhaize.
„Dacă vă cazați într-un hotel Novotel din Seul, va fi făcut de un avatar, cu care puteți vorbi ca și cum ar fi o persoană. Chatboții pot rezolva deja majoritatea întrebărilor și problemelor clienților fără intervenția unui angajat „adevărat”.
Prin urmare, suntem în zorii unei revoluții AI după impulsul din ultimele șase luni, consideră expertul. „100% dintre retaileri vorbesc despre AI astăzi, peste 40% experimentează de fapt cu aceasta.”
Punctul critic
Ne confruntăm cu un punct critic: inteligența artificială era deja capabilă de multe, dar aveai nevoie de zece cercetători ca companie pentru a ajunge la un nivel decent.
Acum, chiar și companiile mai mici pot începe rapid cu aceste noi modele mari de limbă, deoarece au devenit atât de ușor de utilizat. „Acesta este un schimbător de joc: nu mai trebuie să antrenezi acele modele în prealabil, le expui datelor tale și magia se întâmplă deja.”
AI generativ „umanizează” tehnologia, spune Bharadwaj. Va fi mai ușor pentru companii să își reinventeze modelele de afaceri. Și asta va avea consecințe majore:
„Asistăm la o mișcare similară cu cea de când a fost lansat iPhone: a dat startul unei economii mobile cu totul noi. Retailerii au început să lucreze la comerțul electronic, la aplicații mobile, la personalizare... și din asta s-au născut multe companii de miliarde de dolari.
ChatGPT de la Open AI este o altă platformă care permite companiilor să creeze miliarde de oportunități de afaceri. Deci, cum devii următorul Uber, următorul WeChat, următorul Spotify, următorul TikTok...? Experimentează, inovează. Oportunitățile sunt nesfârșite!”