174

In 2011 consumul de lapte va fi cu 5,3 %

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Agroinfo informeaza citand Agerpres ca, in urma estimarilor, Compania Tetra Pak prognozeaza o scadere a consumului de produse lactate lichide, in Romania, cu 5,3% in 2011, comparativ cu anul trecut, de la 811 de milioane de litri in 2010, la 768 de milioane de litri in 2011, transmite Agerpres.

Potrivit unui comunicat al companiei, scaderea se va produce in principal din cauza scaderii consumului de lapte cu 6,4%, de la 737 de milioane de litri in 2010, la 690 de milioane de litri in 2011. Tetra Pak considera ca Romania se confrunta cu acest declin in consumul laptelui pe fondul pierderii obisnuintei de a bea zilnic lapte, la care se adauga criza laptelui ca materie prima (de calitate europeana) si cresterea TVA-ului, care au condus la mariri de pret cu repercusiuni directe asupra consumului. In opinia cercetatorilor companiei, celelalte produse lactate lichide (iaurt, sana, kefir) vor inregistra volume in crestere cu 5,4%, de la 74 de milioane de litri, in 2010, la 78 de milioane de litri in 2011. In ceea ce priveste produsele lactate lichide care nu necesita refrigerare (lapte UHT, lapte cu arome, lapte imbogatit cu vitamine, smantana UHT), acestea vor inregistra volume relativ stabile, de la 89 de milioane de litri, in 2010, la 90 de milioane de litri, in 2011, reprezentand o crestere de 1,1%. Potrivit Tetra Pak, consumul de lapte in Romania se afla in declin din cauza pierderii obisnuintei de a bea lapte in fiecare zi. Cantitatea de lapte consumata pe cap de locuitor in Romania a scazut de la 37,4 litri in 2005, la 31,8 litri in 2010, in timp ce in tarile din Europa de Vest media cantitatii de lapte consumat pe cap de locuitor este de 62 de litri, dublu fata de tara noastra. Totusi, in privinta consumului de lapte UHT, se prevede o crestere medie anuala estimata pentru 2010 - 2014 de 4,2%, pe fondul extinderii retail-ului modern de tip discounter si al retelelor moderne de format mic (magazine de proximitate). Acestor vectori de crestere li se adauga preferinta consumatorilor pentru confort si siguranta reflectata in produse lactate usor de stocat, cu termen de valabilitate mai lung. Segmentul produselor lactate cu valoare adaugata reprezinta un potential insuficient valorificat: produsele lactate fermentate, cu probiotice, functionale sau lapte bio, mai afirma specialistii companiei. La nivel mondial, Tetra Pak prognozeaza o crestere de 30% a consumului mondial de produse lactate lichide, pentru acest deceniu.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2