142
Grupul polonez Gobarto a reușit să-și mărească veniturile nete din vânzări, în 2017, până la 424 milioane de euro, în creștere cu 21,6%, comparativ cu 348,5 milioane euro, înregistrate în 2016. Deși piața internă a reprezentat aproximativ 85% din veniturile companiei Gobarto, pentru anul trecut, exporturile au contribuit semnificativ la creșterea vânzărilor grupului. În 2017, Gobarto a exportat produse pe o serie de piețe străine în valoare de 261,5 milioane de euro. Aceasta a reprezentat o creștere de 44,7% față de anul precedent, potrivit raportului financiar al grupului, pentru anul 2017. Gobarto a declarat că își vinde produsele către clienți din 44 de țări din întreaga lume. Cea mai mare parte a piețelor străine cheie ale grupului se află în Uniunea Europeană. În 2017, destinațiile de export ale Gobarto printre statele membre ale UE au inclus Țările de Jos, Germania, Republica Cehă și Ungaria. Aceste patru țări au generat anul trecut vânzări totale de 36,3 milioane de euro. Este de remarcat faptul că, exceptând Germania, vânzările pe fiecare dintre aceste patru piețe au fost mai mari în 2017, decât în anul precedent. Alte destinații de export ale grupului printre statele membre au inclus Marea Britanie, Irlanda, Italia, Spania, Austria, Danemarca, Lituania și Slovacia, potrivit datelor din raport. În plus, Gobarto a declarat că își vinde produsele în China, Ucraina, precum și în țările din America de Nord și de Sud, Asia și Africa. Printre activele sale, Gobarto deține un abator în Grąbkowo, din regiunea vestică a țării. Grupul a declarat că produce 90.000 de tone de carne roșie la unitatea Grąbkowo, deținând și o fabrică de prelucrare a cărnii în Ciechanowiec, în nord-estul Poloniei. Grupul susține că este cel mai mare jucător din industria de abatorizare, tăiere și distribuție a cărnii roșii din Polonia, vânzând carne de porc, carne de vită și de vânat, informează Global Meat News.