309
FrieslandCampina a obținut un profit substanțial mai mic în 2020. Impactul crizei coronavirusului și costurile ridicate de restructurare sunt cauzele care stau la baza rezultatului scăzut, notează RetailDetail, citând surse ale cooperativei.
În ciuda crizei coronavirusului, cifra de afaceri a gigantului lactat a rămas practic stabilă. Vânzările raportate au scăzut cu 1,4%, până la 11,1 miliarde de euro, dar acest lucru s-a datorat în principal efectelor nefavorabile ale cursului de schimb.
În plus, veniturile mai mari din ingrediente (de exemplu pentru nutriția sportivă), comerțul cu amănuntul și comerțul electronic compensează vânzările mai mici în Hong Kong și canalul în afara casei.
Spre deosebire de vânzări, profitul operațional a scăzut (-38 la sută) la 268 milioane de euro. Costurile de restructurare de 106 milioane de euro și efectele nefavorabile ale cursului de schimb au influențat rezultatul.
Cu excepția acestor costuri unice și a efectelor cursului de schimb, rezultatul operațional a scăzut cu 10,9%. Pe o bază netă, s-a obținut un profit de 79 de milioane de euro, în scădere cu 71,6% față de 2019.
CEO Hein Schumacher se așteaptă ca efectele crizei să fie resimțite cel puțin până la jumătatea acestui an.
"Chiar dacă există lumină la sfârșitul tunelului, deoarece programele de vaccinare au început în întreaga lume, vom fi totuși în mijlocul Criza Covid în lunile următoare. Prin urmare, prima jumătate a anului 2021 va fi caracterizată de criză.
Cu toate acestea, sunt convins că accelerarea strategiei noastre combinată cu economii structurale de costuri ne va permite să absorbim mai bine șocurile și să creștem impactul pozitiv în perioada post-Covid. "