Produsele cu etichetă privată au înregistrat o creștere cu 4,7% a vânzărilor în dolari, până la 236,3 miliarde de dolari în 2023, comparativ cu anul precedent, conform Raportului PLMA 2024, citat de European Supermarket Magazine.
Mărcile naționale au fost depășite
Vânzările au crescut cu 10,1 miliarde USD între 1 ianuarie și 31 decembrie 2023, comparativ cu anul precedent.
Performanța mărcilor de magazine a depășit mărcile naționale, care au crescut cu 3,4% în vânzări în dolari, se arată în studiu.
Raportul anual analizează vânzările mărcii magazinului și mărcii naționale în vânzări unitare și în dolari în categorii cheie și se bazează pe cifrele de vânzări din portalul de date de piață PLMA/Circana Unify+.
Comparativ cu 2019, vânzările anuale în dolari ale mărcii magazinului au crescut cu 60,2 miliarde de dolari în 2023, înregistrând o creștere de 34%, arată studiul. Cota dolarilor mărcii magazinului a crescut cu 1,2 puncte până la un record de 18,9%, a remarcat PLMA.
Pe parcursul celor patru ani, vânzările de unități ale mărcii magazinului au fost în avans cu 500 de milioane, iar cota de unități s-a îmbunătățit cu 0,8 puncte, până la 20,7% – de asemenea, un nou maxim.
„Mai sănătos ca niciodată”
„În general, industria este mai sănătoasă ca niciodată”, a declarat în raport președintele PLMA, Peggy Davies. „Unul din cinci produse alimentare sau nealimentare vândute în SUA poartă numele comerciantului cu amănuntul sau propria marcă și a fost furnizat de un producător de marcă de magazin.”
Potrivit raportului, nouă din 10 categorii pe care Circana le urmărește au înregistrat o creștere față de anul precedent. Tutunul a fost o excepție și a continuat să scadă în general.
Cea mai mare creștere de la an la an a fost observată la produsele de frumusețe (+0,5%); alimentatie generala (+10%); băuturi (+8,9%); îngrijire la domiciliu (+8,7%); congelate, (+4,4%); și mărfuri generale (+4%).