European Supermarket Magazine informează că discounterul Penny România a încheiat anul 2023 cu un venit de peste 8,32 miliarde lei (716 milioane euro), reprezentând o creștere de 16% față de an și un nou record pentru companie.
De nouă ani
Este al nouălea an consecutiv în care Penny România a raportat cea mai mare creștere a cifrei de afaceri în rândul companiilor de retail alimentar din cadrul grupului REWE din Germania.
Compania a raportat un profit net de 224 de milioane de lei (19 milioane de euro) în 2023, reprezentând o creștere de 47% față de anul precedent.
Penny România a investit masiv în creștere, alocând peste 634 de milioane de lei (130 de milioane de euro) pentru extinderea și modernizarea rețelei de magazine și a infrastructurii logistice, inclusiv extinderea centrului logistic de la Bacău.
Pe tot parcursul anului 2023, Penny a prioritizat optimizarea experienței de cumpărături și remodelarea magazinelor pentru o eficiență îmbunătățită și satisfacție a clienților.
Unele modificări esențiale includ acces mai ușor la articolele achiziționate frecvent, cum ar fi salate și mese gata de mâncare, aspect îmbunătățit pentru secțiunea de fructe și legume, zone desemnate pentru produse pentru seniori, copii și animale de companie, plasare îmbunătățită a produselor pentru categorii precum condimente și înghețată, și reorganizarea articolelor de „cumpărare de impuls” pentru vânzări mai mari.
Alte Repere
Magazinele Penny România sunt acum echipate cu sisteme frigorifice cu CO2 și stații de încărcare pentru vehicule electrice, reflectând angajamentul retailerului față de responsabilitatea ecologică.
În 2023, compania și-a extins ofertele de livrare la domiciliu prin parteneriatul cu Glovo și Bringo.
În martie a acestui an, a introdus un nou parteneriat cu Tazz, oferind clienților și mai multe opțiuni de livrare. Penny România este prezentă în 60 de orașe din România și livrează în prezent din 187 de magazine.
Anul trecut, Penny a deschis 40 de magazine noi, un nou record, iar rețeaua sa este în prezent formată din 378 de magazine deservite de patru centre logistice.
Outlook 2024
Compania urmărește o creștere de două cifre a veniturilor în 2024. Intenționează să deschidă 35-40 de noi magazine în acest an și să construiască un nou centru logistic în apropiere de București.
Planifică să lanseze un magazin „autonom” în București pe 29 mai. Va fi o locație tipică de dimensiuni mari, care va prezenta cele mai recente progrese ale companiei în tehnologia digitală de retail.
Pentru 2024, Penny România a alocat un buget de investiții de 150 de milioane de euro, sau cu 22 de milioane de euro mai mult decât anul trecut. Cumulat, retailerul intenționează să investească 1 miliard de euro în România până în 2030. (Foto: Penny)