619
Gigantul FMCG cotat la Londra a făcut anunțuri pe mai multe direcții, inclusiv rezultate pentru trimestrul trei și pentru nouă luni, care au arătat o scădere a volumelor în cadrul grupului, notează GlobalData.
Volumul din nutriție și înghețată, care cuprind afacerile Unilever cu produse alimentare, au scăzut, de asemenea, în ambele perioade, în timp ce volumele au crescut predominant în celelalte trei domenii ale sale, îngrijirea personală și acasă și frumusețea și bunăstarea.
Cu toate acestea, Unilever a declarat că a încheiat un acord pentru a vinde o acțiune majoritară în Dollar Shave Club, dar va păstra o cotă de 35%. Vânzarea este de așteptat să se încheie înainte de sfârșitul anului.
Hein Schumacher, care s-a alăturat Unilever în calitate de CEO în iulie de la gigantul de produse lactate FrieslandCampina, a descris afacerea de îngrijire a bărbaților achiziționată în 2016 ca un exemplu de „încercări nereușite de a ne îndepărta de nucleul nostru”.
Unilever a promovat din interior pentru a-l înlocui pe Pitkethly, care va renunța din funcția de CFO și din consiliul de administrație pe 31 decembrie, dar rămâne în companie până pe 31 mai, în cadrul unui proces de tranziție.
Fernando Fernandez, în prezent președinte al diviziei de frumusețe și wellness, va intra în pielea lui Pitkethly pe 1 ianuarie. Fernandez, care va avea un salariu anual de 1,18 milioane de euro (1,2 milioane de dolari), va fi, de asemenea, eligibil pentru un bonus anual și un plan de acțiuni de performanță.
Schumacher a spus: „Fernando a avut un istoric foarte impresionant de-a lungul carierei sale la Unilever, într-o varietate de roluri financiare, de marketing și de management general. Experiența sa profundă financiară și de afaceri, perspicacitatea strategică și calitățile de conducere vor fi esențiale pentru a ajuta la creșterea performanței Unilever pe care suntem cu toții hotărâți să o oferim.”
"Plan de acțiune"
Planul de acțiune în trei puncte al Unilever este centrat pe „creștere mai rapidă; productivitate și simplitate; și cultura performanței”, cu o cerință cheie a acesteia din urmă pentru a „întări” „cadrul financiar multianual” al grupului, inclusiv realizarea unei creșteri anuale a vânzărilor subiacente (USG) de 3-5%.
În al treilea trimestru USG a crescut cu 5,2% pentru o cifră de afaceri de 15,2 miliarde de euro, care a fost în scădere cu 3,8% în termeni raportați. Pe parcursul celor nouă luni, valoarea a crescut cu 7,7%, până la 45,8 miliarde EUR, cu o creștere raportată de 0,4%.
Volumul Unilever a scăzut cu 0,6% și, respectiv, 0,4% pentru cele două perioade, cu prețuri de 5,8% și 8,1%.
Așa-numitele mărci de energie electrică de miliarde de euro, despre care Schumacher a spus că reprezintă 70% din cifra de afaceri a grupului, au înregistrat o imprimare USG al treilea trimestru de 7,2%.
Schumacher a explicat astăzi gândirea din spatele planului de acțiune, inclusiv creșterea inovației și investițiilor în mărci de putere și „valorificarea întregii puteri a modelului nostru de operare”.
El a adăugat: „Unilever este o companie cu fundamente puternice: un portofoliu de mărci grozave folosite de 3,4 miliarde de oameni în fiecare zi, poziții pe numărul unu sau două în categoria 80% din cifra de afaceri, o amprentă globală de neegalat și o echipă de oameni talentați.
„În ciuda acestor puncte forte, performanța noastră din ultimii ani nu s-a egalat cu potențialul nostru. Calitatea creșterii noastre, a productivității și a rentabilității noastre au fost toate sub furnizate.”
Oferirea de „superioritate” a mărcii, investiții și profituri, împreună cu premiumizarea, sunt obiective în cadrul obiectivului de creștere mai rapidă. Și Unilever a spus că își propune să „optimizeze selectiv portofoliul”, fără „achiziții majore sau transformaționale”.
Reconstruirea marjei brute și a inițiativelor de sustenabilitate se vor încadra în productivitate și simplitate, în timp ce Unilever va instiga schimbări executive în domeniile de afaceri începând cu 1 ianuarie în cadrul obiectivelor culturii performanței.
Remaniere executivă
În alimentație și nutriție, Matt Close, președintele diviziei de înghețată, va părăsi Unilever la sfârșitul anului și va fi înlocuit de Peter ter Kulve, în prezent președintele pentru îngrijirea la domiciliu.
Hanneke Faber, președintele pentru nutriție, va pleca și ea, cu un înlocuitor care va fi numit mai târziu.
Între timp, Unilever a creat un rol pentru un șef de creștere și marketing, care va fi ocupat de Esi Eggleston Bracey, în prezent director general pentru îngrijirea personală în America de Nord.
În ceea ce privește înghețata, Unilever a spus că volumele au fost afectate de retrogradarea consumatorilor la „formate de valoare”, cu marcă privată câștigând cotă de piață, împreună cu vremea de vară „mai puțin favorabilă”, în special în Europa.
Volumele de înghețată de vânzare cu amănuntul din al treilea trimestru au scăzut cu 10,1% și au scăzut cu 6,9% până în prezent, influențând toate volumele de categorie din Europa.
Pentru grupul din toate categoriile din regiune, acestea au scăzut cu 10,7%, respectiv 8,1%.
USG pentru înghețată în toate regiunile a scăzut cu 2,8% pentru trimestrul respectiv, la 2,2 miliarde de euro, cifră de afaceri, dar a crescut cu 2,8% pentru anul până acum, la 6,7 miliarde de euro.
Volumul de nutriție a scăzut cu 3,8% și 2,6% pentru cele două perioade, cu un USG pozitiv de 5,6% și 8,7% pentru a oferi o cifră de afaceri de 3,2 miliarde de euro și 9,9 miliarde de euro.