233
European Supermarket Magazine informează că, în Croația, Kaufland a introdus produse pe bază de insecte de care, se afirmă, se bucură de peste un miliard de oameni din întreaga lume.
Retailerul german și-a anunțat oferta în catalogul său cu sloganul „În loc de chipsuri, nibble de greieri, în loc de carne tocată la grătar, optează pentru burgeri de insecte”, potrivit unui raport din T-Portal.
Sortimentul include greieri crocanți, cu condimente sau arome naturale, burgeri din făină de greieri, precum și prăjiturele din proteine din gândaci cu arome de migdale, ciocolată sau zahăr brun și snack-uri proteice, toate fiind produse private label.
Retailerul și-a aprovizionat liniile de producție pe bază de insecte de la companii de top cum ar fi Finis Entis și Griidy, Wholi Foods din Danemarca și Ferma Minus, din Franța.
Alimente eco-responsabile
Kaufland a descris noile produse drept ”alimente sănătoase, eco-responsabile și foarte hrănitoare”, și a distribuit date despre durabilitate.
Producția de 1 kilogram de hrană pentru insecte necesită 1 litru de apă și emite 1 gram de CO2, în timp ce 1 kg de carne de vită are nevoie de 22.000 litri de apă, cu emisii de CO2 în valoare de 2.850 grame.
În plus, 100 de grame de vită conțin doar 19,4 grame de proteine, în timp ce 100 de grame de insecte oferă 69 de grame de proteine.
Anul trecut, discounterul a adăugat pastele și SKU de granola care conțin insecte comestibile în magazinele sale din Germania.