Ritmul de creştere al vânzărilor din primul semestru este însă uşor sub cel raportat în primele trei luni, când Agricola anunţa un avans de 4%. Reprezentanţii Agricola explică scăderea prin faptul că unele firme din grup şi-au adaptat activitatea la contextul de piaţă, înregistrând astfel cifre de afaceri mai mici. Referindu-se la evoluția pieței, domnul Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău, a declarat ”Noi am vândut tot ce ne-am produs. Poate dacă am fi produs mai mult, am fi observat o cerere mai mare așadar, putem spune că reducerea TVA nu a dus la creșterea spectaculoasă a consumului.” Procentual, consumul de carne de pui a crescut cu 7%, în volum, faţă de aceeaşi periodă a anului anterior. Amintim faptul că grupul Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari procesatori locali de carne, a terminat anul trecut cu afaceri de 138,5 milioane de euro, în creştere cu 4% faţă de anul anterior, aceasta fiind şi cea mai lentă creştere a businessului în ultimii trei ani. Agricola International, divizia de procesare a cărnii de pasăre, a încheiat anul cu afaceri de 81 milioane de euro, în creştere cu 8% faţă de anul precedent, plusul venind aproape în mod egal din creşterile atât în volum, cât şi în valoare. Agricola Bacău concurează pe piaţa locală a cărnii cu alte companii antreprenoriale precum Transavia, CrisTim, Caroli Foods Group sau Angst.