181
În plin scandal declanșat de un studiu al Organizației Mondiale a Sănătății, care declară carnea roșie și autohtonii mititei ca posibili factori cauzatori ai cancerului, firma Marcel, specialist în procesarea de carne, prezentă la Târgul Indagra, a făcut furori cu o campanie de promovare extraordinară: într-un ambalaj ce reproduce identic un pachet de țigări, se găsesc 9 bucăți de cârnăciori lungi și afumați… ”cu pasiune”, așa cum scrie pe ambalaj. Cârnăciorii, care se vând sub sloganul ”Marcel/ dacă ai poftă de-un mezel”, costă 2,99 lei pe piața Iașiului și au fost lansați la Târgul Annuga, unde au făcut furori, mai ales în rândul rușilor! Patronul firmei, dl Marcel Iacob, un moldovean plin de umor din ”dulcele târg al Ieșilor” ne dezvăluie din culisele unei campanii de PR fără precedent, pe piața autohtonă: ”Până acum, știam că fumatul dăunează grav sănătății. Azi aflăm, de la Organizația Mondială a Sănătății că și carnea roșie dăunează și este un factor cauzator al cancerului. Așa că ne-am gândit să facem un produs….”Doi în unu”, cum spune reclama”. Cârnăciorii sunt un produs slab afumat, cu membrană vegetală (adică fără maț!). Ei pot fi mâncați pe bordul mașinii, în loc să fumezi o țigară”, mai spune Marcel Iacob. Cârnăciorii din ”pachetul de țigări” au făcut furori la Iași. Directorul general al firmei ne povestește amuzat că, la Iași, are un magazin chiar într-o piață centrală, iar în fața magazinului, sunt mulți vânzători ambulanți de țigări. Mai întâi, a apelat la acești vânzători să le promoveze pachetele, să testeze cum merge vânzarea și mai ales, să vadă reacția consumatorilor! Oamenii care se scuzau, politicos, că nu fumează, li s-a recomandat un….altfel de pachet de țigări: ”țigările” Marcel. ”Dintr-o simplă glumă, la Iași, s-a ajuns la un fenomen! Oamenii, amuzați, au intrat la noi în magazin și au cerut …țigările noastre afumate, cu membrană vegetală. ”Țigările nu rămân niciodată pe stoc. Sunt expuse la casă și, nimeni nu pleacă fără să le cumpere”, mărturisește Marcel Iacob, uimit și el de cum o simplă glumă, a prins atât de mult. Altfel, firma Marcel a dat lovitura pe piețele din UE, și-n special în Marea Britanie cu un produs absolut tradițional: tochitura moldovenească, dar și cu toba, sarmalele, zacusca sau murăturile! ”Anul acesta sperăm într-o cifră de afaceri de 20 milioane euro, în condițiile în care 40% din producția noastră merge la export”, ne-a mai declarat directorul general al firmei.